Najpoznatiji lanac namještaja na svijetu odlučio je prestati tiskati katalog toliko popularan da je na trenutke bio najtiskanija knjiga iza Biblije i Kurana, piše Financial Times. Iz kompanije su danas objavili kako će katalog objavljen u kolovozu ujedno biti i posljednji s obzirom na to da se sve više kupaca seli na Internet zbog čega pada interes za katalogom. Knjižica snova o nekom boljem, ugodnijem životu koju je davne 1951. pokrenuo osnivač Ingvar Kamprad time će postati predmet kolekcionarskog interesa i muzejskog inventara.
- Bila je to emotivna, ali racionalna odluka - poručili su iz Inter Ikee, tvrtke vlasnice brenda i koncepta.
Svoj vrhunac katalog je doživio 2015. kada je tiskan u više od 200 milijuna kopija, ali je aktualni katalog za sljedeću godinu spao na 'tek' 40 milijuna kopija. O koliko je teškoj odluci za kompaniju riječ možda najbolje pokazuje podatak da je prva knjižica prethodila otvaranju prve Ikeine trgovine čak sedam godina. Drugim riječima, Ikea je praktički stvorena u katalogu.
- Nemamo zamjenu za katalog, ali razmatramo kako dosegnuti što veći broj ljudi globalno - pojasnili su iz kompanije.
Odustajanje ne čudi imajući u vidu porast prodaje preko interneta od 45 posto tijekom godinu dana (do kraja kolovoza) i četiri milijarde posjeta Ikeine stranice u istom razdoblju. Kao zanimljivosti u povijest će ući neugodna epizoda iz 2012. kada su iz primjeraka za tržište Saudijske Arabije odstranjene žene, kao i da je Ikein hotel u Almhultu, ishodištu brenda, imao kopiju Biblije i kataloga u svakoj sobi.