Slijedom pomalo bizarnog natezanja Vlade i privatnika u javnosti oko toga tko je na vrijeme i kako pomogao potresom pogođenim područjima te tko koristi potres za samopromociju, što je otišlo toliko daleko da se vladajuća stranka našla izrazito uvrijeđena kritikama o sporoj i neadekvatnoj reakciji na potres u Petrinji, zatražili smo stručnjaka za PR i osnivača agencije Rajić Consulting Matu Rajića za kratak komentar koji prenosimo u cijelosti.
'Kao PR profesionalac mogu reći da bilo kakvo iskorištavanje katastrofe u svrhu promocije nikada ne bih preporučio niti odobrio. Vjerujem da je velika većina privatnika, ali i pojedinaca iz političkih stranaka, vrlo iskreno i čista srca krenula pomagati ljudima u potresom pogođenim područjima. Opet i sama prisutnost na terenu je nekakva promocija koju ne možeš izbjeći bila ona iskrena ili ciljana. Razlika je jesu li neki radili u tišini, a neki po meni vrlo degutantno dijelili novce iz automobila pa ih je kamera eto 'slučajno snimila'.
Što se tiče prepucavanja privatnika i države, izazvale su ih upravo službene osobe koje su kritizirale ili pak svojatale volonterski rad. Htjeli su tako valjda ispraviti vlastite propuste, a zapravo su još ih još više naglasili i potakli ovu ružnu raspravu tko je koliko, kome i kada pomogao. Stihija i kaos su upravo rezultat izostanka upravljanja što ide u prilog tezi da je država zakazala.
Vrlo uskoro možemo očekivati i prozivanja tvrtki i pojedinaca koji će iz volontera prijeći u profesionalce. Da li je netko tko je prvih dana pohitao s donacijom crijepa i strojevima zaslužio da sudjeluje kao tvrtka u obnovi? Sigurno (ako je po tržišnim cijenama). Da li je netko tko je kuhao 14 dana besplatno zaslužio kasnije i ponudu za pošteno plaćen profesionalni angažman? Sigurno. Da li je to bila samopromocija i PR? Ako i jest, mogu reći što i narod u Banovini - svaka vam čast', zaključuje Rajić.