Hrvatska
StoryEditor

Nikola Blažević je u početku samo želio vidjeti zna li zaraditi novac, a sad kreće u izvoz svoja dva brenda

15. Prosinac 2021.
Nikola Blaževićfoto Rene Karaman

Startup Mikrotvornica prvi se u Hrvatskoj počeo baviti aditivnim tehnologijama i razvio dva brenda platformu 3DPrintaj i 3D pisač Modax Machines. Zasad izvozi deset posto proizvodnje, ali već iduće godine, prema riječima osnivača i vlasnika Nikole Blaževića, taj će postotak biti veći.

Blažević je inženjer strojarstva koji se za 3D ispis počeo zanimati tijekom studija i o toj tehnologiji najviše naučio sam, a nakon što je diplomirao 2017. osnovao je tvrtku. Tijekom podužeg razgovora s njim shvatili smo da će uspjeti u stvaranju bilo čega što njegov inženjerski mozak zamisli jer je, za razliku od mnogih mladih poduzetnika i osnivača startupova, svjestan da koliko god njegovi proizvodi i usluge inovativni bili, mora ih prodati a zna i kako to učiniti. Mikrotvornica se prije mjesec dana, nakon pet godina provedenih u ZICER-u, preselila  u novi poslovni prostor veličine 150 metara četvornih u poslovnom centru Recro u Novom Zagrebu. Veći dio zauzima proizvodni pogon gdje se u jednom kutu smjestila ljubičasta statua golferice visoka dva metra, prvi Blaževićev 3D ispis obavljen po narudžbi za neku irsku umjetnicu još prije nego što je osnovao tvrtku. Manji dio poslovnog prostora predviđen je za edukaciju i glavni ured u kojem će raditi šestero zaposlenika Mikrotvornice.

- Od početka razvoja tvrtke krenuli smo paralelno s dva projekta; 3DPrintaj platformom objedinjujemo edukaciju i implementaciju opreme u mnoge tvrtke i edukacijske ustanove u Hrvatskoj, a u bližoj budućnosti i u regiji, a drugi je projekt razvoj vlastitog rješenja 3D printera  Modax Machines namjenjenoga globalnom tržištu. Kako su se oba projekta pokazala uspješnima i prihvaćenima, u naredno vrijeme Modax Machines, nastao u Mikrotvornici, iznjedrit će novi zaseban tim i novu tvrtku – kaže Blažević. 3D pisač Modax Machines ispisuje predmete veličine 500 puta 500 puta 900 milimetara i u jednom komadu može isprintati radni stolac ili neki drugi proizvod. Osim navedenoga, Mikrotvornica povremeno izrađuje razne proizvode prema zahtjevima klijenata kojima je baza uvijek aditivna proizvodnja, dok ostale proizvodne metode rade sa suradnicima.

- Ovakav raznovrsni poslovni model povremeno zna biti zahtjevan, ali time smo zaokružili priču jer smo u potpunosti upoznali potrebe tržišta. U budućnosti fokus nam je na 3DPrintaj platformi i Modax Machines kao našim brendovima – ističe Blažević. Kad je u prvoj godini poslovanja krenuo s upoznavanjem tržišta, koje je bilo iznimno neupoznato s aditivnim tehnologijama i njihovim mogućnostima, uvidio je da su ključni edukacija i kvalitetna implementacija. Danas Mikrotvornica izvozi deset posto proizvoda i usluga, a klijenti na domaćem tržištu su joj AD Plastik, JGL…

- Klijenti su nam najčešće vendori: ljevaonice, tvornice s pogonima za proizvodnju dijelova za velike industrije poput automobilske, avioindustrije, naftno-plinske industrije, razvoja u proizvodnji namještaja... Osim toga, volimo raditi s malim tvrtkama koje se bave razvojem proizvoda, raznim startupovima kao što smo i sami – kaže Blažević koji voli i kreativne projekte poput RTL projekta, makete za Muzej grada Korčule... Takvi su mu projekti najdraži jer su i najbolja promidžba. Primjerice, ispisivali su i pehar za SEHA rukometnu ligu, radi se o deset kilograma plastike u obliku koji se ni koji drugi način ne može nigdje proizvesti. Radili su i repliku pobjedničkog pehara iz prošlog stoljeća RK Boraca iz Banje Luke…

Zasad navjeći prihod Blaževićevoj tvrtki donose edukacije i implementacije aditivne tehnologije. Mikrotvornica sudjeluje i u vrlo uspješnom globalnom projektu, EASI senzorni testovi za testiranje male djece u koji je uključena kao jedan od samo četiri verificirana proizvođača u svijetu. Dosad su poslali više od 500 setova za te senzore u više od trideset zemalja svijeta.

Cijeli tekst možete pročitati u digitalnom ili tiskanom izdanju Lidera

22. studeni 2024 03:37