Nova hrvatska brodogradnja, odnosno ono što je od nje ostalo, zaplovila je ili se uz pomoć državnih jamstava i kredita priprema za plovidbu profitabilnom nišom izgradnje polarnih kruzera. Dok pulski, riječki i trogirski škver tek probijaju led, hvatajući se te niše s većom dodanom vrijednošću kao za slamku spasa, onaj splitski u segmentu srednje velikih kruzera za plovidbu polarnim morima već kotira kao respektabilan graditelj u europskim okvirima.
Sve jaču poziciju u plovidbi pod europskim tržišnim suncem nova hrvatska brodogradnja polako izgrađuje i u segmentu srednje velikih brodogradilišta i to bez pomoći države, ostvarujući profit gradnjom manjih putničkih, servisnih i ribarskih brodova, među njima i onih na baterije i solarne panele koji plove pogonjeni ekološki prihvatljivim energentima.
U pripremi je i istraživanje koje bi trebalo rezultirati definiranjem modela održivog rasta i razvoja hrvatske brodogradnje koja bi primjenom novih digitalnih alata postala 'pametna', visoko produktivna i profitabilna, proizvodila tehnološki visokozahtjevne, energetski učinkovite i ekološki prihvatljive brodove, s naglaskom na plovila u niši krstarenja i razonode.
Više o plovidbi uzburkanim tržišnim morima na koju se otisnula nova hrvatske brodogradnja ili se tek priprema za porinuće na razvalinama starih poslovnih sustava i navigaciju prema ponovnoj strateškoj važnosti, čitajte u novom broju tiskanog i digitalnog izdanja Lidera.