SELECTIO, vodeća hrvatska kuća za savjetovanje u ljudskim resursima, krajem travnja je pokrenuo projekt Izvrsnost u izazovima. Riječ je o priznanju za kvalitetno upravljanje zaposlenicima u nepredvidljivim okolnostima koje SELECTIO dodjeljuje s ciljem promoviranja kvalitetnog upravljanja ljudskim resursima u neizvjesnim i izazovnim vremenima, poput nedavne i još uvijek aktualne krize vezane uz koronavirus.
Kako bi poslodavac postao nositelj ovog priznanja, mora proći kroz nezavisnu evaluaciju HR praksi koje je provodio u kriznom periodu, a procjenjuje se koliko je poslodavac bio agilan, kako je organizirao rad i komunicirao sa zaposlenicima tijekom krize, što je poduzeto kako bi se osiguralo fizičko zdravlje, sigurnost i dobrobit zaposlenika te koliko je kompanija bila tehnološki spremna za vrijeme pandemije.
SELECTIO je objavio prve nositelje priznanja Izvrsnost u izazovima:
- A1 Hrvatska
- Erste&Steiermärkische Bank
- Kaufland Hrvatska
- Njuškalo
- Trikoder
Cilj ovog projekta nam je nagraditi one poslodavce koji tijekom izazovnih vremena koriste najbolje svjetske prakse i koji su demonstrirali da su za vrijeme krize vezane za koronavirus pokrenuli hvalevrijedne inicijative kako bi osigurali dobrobit svojih zaposlenika. Primjerice, svi nagrađeni poslodavci omogućili su rad od kuće svim zaposlenicima kojima je priroda posla to dozvoljavala, transparentno su komunicirali sa svojim zaposlenicima, na različite su načine podržali svoje zaposlenicima, a većina njih je ponudila i dodatne benefite. Te će organizacije svoje prakse upravljanja zaposlenicima rado podijeliti s drugima i na taj način pomoći cijeloj zajednici kako bismo svi zajedno lakše prebrodili izazove koji nas još čekaju - istaknuo je Aleksandar Zemunić, Direktor tvrtke SELECTIO.
A1 je za vrijeme ovog izazovnog perioda pokazao da brine za dobrobit zaposlenika pokrenuvši razne inicijative i prakse, poput financijske pomoći zaposlenicima kojima je stambeni objekt stradao u potresu, online priča za djecu zaposlenika, izrade Vodiča kroz aktivnosti za djecu i roditelje, Mindfulness programa i tjednog virtualnog druženja #StayConnected Talks. O kvaliteti uvedenih praksi svjedoči i činjenica da su zaposlenicima A1, prema rezultatima istraživanja zadovoljstva zaposlenika provedenog u jeku pandemije koronavirusa, porasle angažiranost, motivacija i povjerenje u leadership.
U Erste banci naglašavaju da su najviše ponosni na zajedništvo i timski duh koji su u posebnim okolnostima još dodatno ojačali. Tijekom epidemije, koju je dodatno otežao potres, nastojali su zaposlenicima maksimalno olakšati svakodnevicu. Osim redovite i transparentne komunikacije na intranetskoj platformi, organizirana je psihološka pomoć za zaposlenike, a potom i ona financijska za sve pogođene potresom. Banka je kao poslodavac svim zaposlenicima koji su morali iseliti iz svojih domova pokrila troškove tromjesečnog najma, a organiziran je i interni fond putem kojeg su, uz poslodavca, svi zaposlenici imali priliku financijski pomoći svojim kolegama. Ipak, najveći ponos su zaposlenici koji su cijelo vrijeme radili u poslovnicama i pobrinuli se da klijenti dobiju uslugu kakvu očekuju i zaslužuju.
U Kauflandu ističu da su svim zaposlenicima u poslovnicama i logistici osigurali svu potrebnu zaštitnu opremu te da su uveli mjesečnu korona nagradu od 500 kn neto tijekom tri mjeseca krize, kako bi i na taj način zaposlenicima dali do znanja koliko cijene njihov doprinos. Tijekom koronakrize Kaufland je svojim zaposlenicima na nerukovodećim radnim mjestima od ožujka povećao neto primanja kroz novi mjesečni neto dodatak u iznosu 300 kn. Zbog posebnih okolnosti pojave koronavirusa u posljednjih nekoliko mjeseci, briga o zdravlju postala je posebno važna i sveprisutna tema, a kako bi podržao svoje zaposlenike u brizi o zdravlju, Kaufland je za sve zaposlenike pripremio prigodni zdravi poklon paket vitamina. Kaufland izuzetno cijeni izniman trud svih zaposlenika tijekom perioda korona krize. Osim toga, Kaufland je za pomoć bolnicama donirao 500.000 kn, voće i povrće koje su do sada donirali školama preusmjerili su Hrvatskom Crvenom Križu, a domaćim proizvođačima dodatno su omogućili plasman njihovih proizvoda na police Kauflanda.
Iz sestrinskih tvrtki Njuškalo i Trikoder ističu da su, uz sve ostale prilagodbe i inicijative koje su uveli, poput digitaliziranog onboardinga, programa besplatne psihološke pomoći za zaposlenike, Mindfulness radionica, tjednih savjeta za lidere te „Back to office“ HR talka, osobito ponosni i na inicijativu online Njuškalove priče za djecu zaposlenika. Maskota Njuškala djeci zaposlenika je preko online platforme čitala priče te na taj način prenosila vrijednosti koje njeguju u kompaniji, a to su poštovanje, poštivanje raznolikosti, pomaganje te briga o drugima. Maskota Njuškala imala je tako zadatak zabaviti djecu interesantnim pričama te im na zanimljiv način dati zadatke kroz koje su pomagali roditeljima kod kuće.