Hrvatska
StoryEditor

Perić: Rimac je dokazao da su dobro izabrana partnerstva daleko bolja opcija od tvrdoglavog inzistiranja na samostalnom razvoju

06. Srpanj 2021.
Željko Perićfoto Dražen Lapić

Vijest da brend luksuznih automobila dolazi pod okrilje Rimac grupe sa sjedištem u Hrvatskoj, iako očekivana jer se to preuzimanje ranije najavljivalo, odjeknula je u domaćoj i inozemnoj poslovnoj javnosti. Premda će proizvodnja Bugattija ostati u Francuskoj za Hrvatsku je posebno značajno što će se najvredniji dio, cjelokupno istraživanje i razvoj, preseliti u Rimčev novi kampus u Svetoj Nedelji.

- Kao prvo, Rimac dokazuje da je svijet ravna ploča, kada su u pitanju inovacije. One mogu nastati bilo gdje i najčešće i nisu vezane uz velike kompanije, već uz ingeniozne pojedince iz malih firmi u kojima se odluke donose brzo – komentirao je Željko Perić, vlasnik konzultantske tvrtke Caper.

Sljedeća faza, komercijalizacije inovacija jest, dodaje, za male firme problematična jer zahtijeva resurse, financijske, ljudske te u dobroj mjeri i nasljeđe, brend, marketinške mišiće. Prema Perićevom mišljenju Rimac je tu fazu pametno premostio partnerstvima s investitorima koji sve to imaju.

- Ovaj potez preuzimanja brenda Bugatti vidim kao još jedan hrabri Rimčev potez koji donosi štih i snagu tradicije, glamura i jaku marketinšku platformu koja će pomoći boljoj komercijalizaciji Rimčevih inovacija. Rijetko koji potez hrvatskih poduzetnika je u zadnjih 30-ak godina doveo hrvatski biznis na radar svjetske poslovne javnosti kao što su to napravili inovativni Rimac i Infobip.

Iskrene čestitke Rimcu i puno sreće jer će je trebati s obzirom da djeluje u segmentu koji je jako vruć i u kojemu igraju brojni igrači. No, on je dokazao da su partnerstva s dobro izabranim partnerima u ovakvim slučajevima daleko bolja opcija od tvrdoglavog inzistiranja na samostalnom razvoju, pa vjerujem da će i dalje donositi pametne odluke – istaknuo je Perić.

Jure Mikuž, suosnivač i partner u fondu South Central Venturesu koji jako dobro poznaje regionalnu startup scenu, kaže da je ovo jedinstven događaj. - Na ovaj način puno dobija cijela zajednica jer u ovakvom partnerstvu uvijek ima puno tzv. spill over efekata. Za Rimca ovo spajanje znači potvrdu njegove kvalitete, a za Hrvatsku pozicioniranje u prvi red zemalja u auto industriji. Vrlo dobro! - kaže Mikuž.

Podsjetimo, Rimac Grupa bit će najveći dioničar nove kompanije Bugatti Rimac d.o.o., s udjelom od 55 posto, dok će 45 posto udjela imati Porsche. Mate Rimac zadržat će svoj postojeći udjel u Rimac Grupi od 37 posto , Porsche ostaje na 24 posto, Hyundai Motor Group na 12 posto, a ostali investitori na 27 posto. Razvoj, proizvodnja i isporuka baterijskih sustava, pogonskih sklopova i ostalih EV komponenti, po kojima je Rimac poznat i kojima je stekao povjerenje brojnih proizvođača automobila, bit će odvojeni u novi poslovni subjekt - Rimac Technology - koji će biti u stopostotnom vlasništvu Rimac Grupe. Rimac Technology ostaje neovisna tvrtka koja surađuje s brojnim svjetskim proizvođačima automobila, objavili su iz Rimac Automobila.

22. studeni 2024 01:46