Posljednjih mjesec dana suočeni smo sa situacijom koja je za sve, a posebno za poduzetnike, itekako izazovna. Međutim, uz izazov pruža se i velika prilika da se sve postavi kako bi trebalo i da se počnu razvijati vlastiti proizvodi, što su prepoznali i u Zagrebačkom inovacijskom centru – ZICER-u. Iako su potkraj ožujka zbog zbog sigurnosti i očuvanja zdravlja korisnika Inovacijskog centra odgođena sva okupljanja poput edukacija, savjetovanja, konferencija i natjecanja, te aktivnosti nisu prestale i preusmjerene su u virtualnu okolinu.
- Rad zaposlenika organizirali smo u timove, i to tako da dio njih svoja zaduženja obavlja od kuće, a dio se izmjenjuje dežurajući u ZICER-ovim prostorijama. Pritom se najstrože poštuju mjere socijalnog distanciranja i ostale aktualne mjere mjerodavnih tijela. Prostor na Velesajmu smo zatvorili, a startupove smo zamolili da nastave raditi od kuće - rekao je direktor ZICER-a Frane Šesnić .
Ipak, startupovima koji su se uključili u akciju 3D ispisivanja medicinske opreme osigurano je mjesto u prostorijama Centra, naravno, uz poštovanje svih propisanih mjera zaštite. Osim što ispisuju medicinsku opremu, startupovi su pokrenuli platformu za prikupljanje donacija, osmislili su aplikaciju koja educira i predviđa razvoj situacije vezane uz koronavirus te uveli virtualnog asistenta, chatbot, u Hrvatski zavod za javno zdravstvo koji smanjuje pritisak na medicinske stručnjake.
- I sami smo ljude i ostale resurse usmjerili na proizvodnju medicinske opreme. Priključili smo se volonterskoj 3D skupini te smo do sada na svojem pisaču koji smo prije godinu dana nabavili europskim novcem ispisali sedamdeset zaštitnih vizira za medicinsko osoblje i darovali ih Klinici za dječje bolesti u Zagrebu – naglašava Šesnić.
Ostale su aktivnosti također prilagodili situaciji. Naprimjer, EU projekti sada se s međunarodnim i domaćim partnerima provode online. Programi akceleracije startupova ostali su prioritet pa je održan i prvi online Live Pitch Day koji će iznjedriti drugu generaciju EIT Climate-KIC RIS Acceleratora. Kad je riječ o aktivnostima poduzetničkog savjetovanja, u Plavom uredu svaki su radni dan od 8 do 16 sati za sva pitanja dostupni telefonski i e-poštom.
- Svakodnevno bilježimo mnogo upita. Njihove se teme mijenjaju ovisno o situaciji i danu. U početku su poduzetnici većinom pitali o raznim gospodarskim mjerama vezanim uz COVID-19 i načinima prijeve za njih, a sad bilježimo upite najšire poduzetničke tematike, od uobičajenog poslovanja, poput plaćanja poreza i doprinosa, do zapošljavanja, ali i otvaranja novih poduzeća s pomoću sustava START koji omogućuje otvaranje tvrtke iz vlastitog doma - zaključuje Šesnić i dodaje da poziva sve poduzetnike, i sadašnje i buduće, da prate njihov rad i internetske stranice na kojima se redovito objavljuju i ažuriraju sve važne informacije kako bi poduzetnici bili pravodobno informirani o novim mogućnostima, prihvatili izazove mnogih natječaja, stekli nova znanja i nastavili raditi.