Kada je švicarska grupacija Bauwerk prije pet godina preuzela posrnulog proizvođača parketa u Đurđevcu, teško je bilo i zamisliti kolika će to biti prekretnica za cijeli kraj. Njihov dolazak utjecao je na gospodarsku sliku grada. Dosad su u izgradnju i modernizaciju proizvodnih pogona uložili više od 150 milijuna kuna, a uz 120 zaposlenika koje su zadržali iz preuzete tvrtke, zaposlili su još 250 ljudi. O stagnaciji nema govora, ove godine uložit će 30-ak milijuna kuna, a u narednih pet godina planiraju se investicije vrijedne 130 milijuna kuna.
- Neprestano investiramo, povećavamo pogone i proizvodne kapacitete te otvaramo nova radna mjesta. U prošloj smo godini povećali zaposlenost za deset posto, a od konca 2021. za dodatnih 20 posto. Sada imamo 370 zaposlenih - ističe Igor Benaković, predsjednik Uprave Bauwerk Groupa Hrvatska, kako su u pet godina trostruko povećali broj zaposlenika.
Iako financijsko izvješće za prošlu godinu još nije službeno objavljeno, preliminarni rezultati pokazuju da je ostvaren prihod od oko 300 milijuna kuna, što je pet do deset posto rasta u odnosu na 2019. i 2020. godinu. Drugim riječima, tvrtka je zadržala uzlazni trend unatoč svim izazovima s kojima se Hrvatska i svijet suočavaju. Jedan dio tih izazova su i cijene komponenti za proizvodnju višeslojnog parketa koje su prošle godine rasle u dvoznamenkastim postocima, neke za 30, neke za 70, a neke čak i za sto posto. Uspjeh je tim veći što se u centraliziranoj zemlji poput Hrvatske takav ozbiljan rast odvija u malenom gradu poput Đurđevca.
- Koncentracija ekonomske snage u Zagrebu je velika, tim više ima smisla gledati koliki doprinos neki subjekt izvan Zagreba daje Hrvatskoj što se tiče zaposlenosti, izvoza, dodane vrijednosti, punjenja središnjeg i lokalnog proračuna. Ako gledate neki paritet spram stanovništva koje živi ovdje i broja zaposlenih koje imamo ovdje s gradom Zagrebom, morate množiti minimalno s brojem 100. Sad zamislite kakav bi bio značaj tvrtke koja u Zagrebu zapošljava 37,5 tisuća ljudi - dočarava nam prvi čovjek Bauwerk Groupa Hrvatska važnost tvrtke jednostavnom matematikom.
Sjedimo u sobi za sastanke s masivnim drvenim stolom, u dnu prostorije prekrasna je tapeta s motivima šume, a Benakoviću iza leđa izloženi su paneli premium parketa koji se izvoze na europska i svjetska tržišta. Dok nam objašnjava kakav je utjecaj Bauwerka na lokalnu zajednicu, lijevo od njega pod blještavim snježnim odbljescima s prozora na zidu i na polici ispod njega cakli se more priznanja, zahvalnica, plaketa i nagrada koje je tvrtka primila.
I dok se iz prošle godine u ovu precrtava nepredvidljivost kao trajni izazov, a s njome i poremećaji u opskrbnom lancu, što samo znači nastavak hrvanja s nabavljanjem dovoljno sirovina i materijala po prihvatljivim cijenama, u ovoj će godini Bauwerk investirati oko 30 milijuna kuna u modernizaciju postrojenja, održavanje infrastrukture i automatizaciju. Razmatra se i novo ulaganje u sunčane elektrane i neke druge obnovljive izvore energije. Ova će godina donijeti i proširenje proizvodnog portfelja, premium lakiranim parketima pridružit će se i premium uljani parket. Tehnologija njihove proizvodnje je drugačija, iziskuje posebne strojeve, što će vezati nove investicije i povećati kapacitet proizvodnje.
- U narednim godinama taj će asortiman rasti, a potom ćemo vjerojatno početi proizvoditi i inovacije Bauwerk Groupa što se tiče metoda površinske obrade parketa koje su spoj najboljeg od dva svijeta - lakiranog i uljanog efekta - najavljuje Benaković.
Bauwerk Group Hrvatska dio proizvoda izvozi izravno drugim zemljama, a dio sestrinskim tvrtkama. Broj destinacija gdje izravno izvoze robu ove će godine ponovno povećavati. Uz Njemačku, Austriju i Švicarsku, zemlje DACH tržišta, i Skandinaviju, sve se više izvozi na daleki zapad, u SAD, i na Daleki istok gdje su kupci platežno imućni, ali posebno zahtjevni.
- To su rastuća tržišta, ako nađete prave kanale, možete jako puno rasti. Međutim, taj rast mora biti održiv. Može se jako narasti u jednoj godini i onda je pitanje što će biti sljedeće godine. Mora se jako paziti u tim konjunkturama. Sada svi već pričaju o inflatornim učincima, ali trebamo razmišljati odmah i o recesiji jer ona uvijek dolazi nakon inflacije. Tako da kada govorimo o rastu, moramo ga staviti u kontekst održivosti. Kad igrate utakmicu ili trčite utrku, ne možete se osloniti samo na rezultat od prve tri minute, ne smijete izgubiti dah - ističe koliko je bitno promišljeno upravljati rastom ovaj lider koji promiče razvoj upravljačkih vještina među zaposlenicima koji su 'najveći kapital tvrtke'.
U posljednjoj rundi zaposlili su 70 'domaćih' ljudi, što nije jednostavno u sveopćoj nestašici radne snage na koju se poslodavci u posljednje vrijeme sve glasnije žale, a dodatni izazov je to postići u županiji koja je druga s najnižom stopom nezaposlenosti u Hrvatskoj. Benaković dodaje i da će svakako nastaviti raditi na tome da kao i u zadnje dvije godine postižu prihod po zaposleniku veći od milijun kuna.
- To nije samo odličan rezultat za drvnu industriju, za mnoge je industrije to nedostižno. Milijun kuna po zaposleniku je zanimljiva, magična brojka i po svemu sudeći mi ćemo u ovoj godini povećati prihode za 30-ak posto te samim time zadržati takav prihod po zaposlenom. Trudimo se da se rastom ne rastope naši pokazatelj, nego da smo jednako zdravi ili još zdraviji - zaključuje mladi lider švicarske grupacije koja je gradu Picoka donijela novi zamah i prosperitet.