United Grupa, u okviru koje u Hrvatskoj posluju telekom operator Telemach Hrvatska te televizije i portali Sport Klub i N1, Nova TV, Doma TV kao i portal dnevnik.hr, objavljuje poslovne rezultate za 2020. godinu i prvo tromjesečje 2021. godine, nakon posljednjeg sastanka s investitorima održanog 27. svibnja.
S obzirom na to da United Grupa bilježi značajan razvoj od početka 2020. godine, vodeća telekomunikacijska i medijska kompanija u jugoistočnoj Europi podijelila je informacije o rezultatima realizacije poslovne strategije.
- Prošla, 2020. godina bila je godina najvećih transformacija u našoj povijesti i smatramo da je 2021. jednako važna. Pozitivni trendovi rasta prihoda i EBITDA nastavili su se tijekom 2020. i 2021. godine. Naš stabilan put profitabilnog rasta potpomognut je značajnim akvizicijama koje su nam otvorile nova tržišta i koje pružaju podršku kontinuiranom liderstvu United Grupe u regiji kada je riječ o telekomunikacijskim i medijskim uslugama. Na svakom tržištu vidimo značajne mogućnosti za rast, kao i zdravu sinergiju s ostatkom Grupe - rekla je izvršna direktorica United Grupe Victoriya Boklag.
Ulazak United Grupe u Hrvatsku, Bugarsku i Grčku povećao je ukupno tržište Grupe na približno 40 milijuna ljudi uz značajan rast prihoda na razini od gotovo dvije milijarde eura godišnje. Broj korisnika na kraju prvog tromjesečja 2021. iznosi približno 11 milijuna, što je rast od 120 posto u odnosu na prethodnu godinu.
Iako su akvizicije najviše pridonijele rastu kompanije, United Grupa je uspješno nastavila svoj organski rast usprkos brojnim izazovima koje je uzrokovala pandemija bolesti COVID-19. Organski rast ostvaren je u svim segmentima - Pay TV usluga, telefonije, mobilne telefonije i interneta.
United Grupa ima dobro diverzificirano poslovanje s vodećim tržišnim pozicijama u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Bugarskoj i Grčkoj.
Važna postignuća
United Grupa postigla je veliki uspjeh na svakom od novih tržišta tijekom protekle godine. U prvom tromjesečju 2021. godine Grupa je rebrendirala Tele2 Hrvatska u Telemach Hrvatska i definirala novu strategiju poslovanja, temeljenu na iskustvu nakon izuzetno uspješne integracije nekadašnjeg slovenskog Tušmobila, danas Telemach Slovenija. To je uključilo i uvođenje prve hrvatske 10 Giga optičke mreže koja omogućava iznimno brzi broadband internet.
Pozitivan zamah u rastu United Grupe podupire održivi program investicija koje su osnova za daljnji rast. Investicije (kapitalni izdaci) u 2020. godini porasle su za 57,3 posto na 310,2 milijuna eura i za 57,9 posto na 91,3 milijuna eura u prvom tromjesečju 2021. godine.
Grupa nastavlja s investicijama širom regije, uključujući ulaganja u fiksnu i mobilnu mrežu, kao i u medije. Program vrijedan 500 milijuna eura najavljen u ožujku, kao podrška uvođenju nove generacije optičke mreže diljem jugoistočne Europe, omogućit će milijunima privatnih i poslovnih korisnika pristup 10 Giga uslugama.
United Grupa nastavlja s uvođenjem 5G mobilnih usluga u jugoistočnoj Europi, uz aukcije od 51,6 milijuna eura za stjecanje novih 5G frekvencija za Telemach Slovenija i 2,3 milijuna eura za VIVACOM Bugarska.
Krajem 2020. godine, United Grupa je proširila svoje poslovanje na e-trgovinu pokretanjem prve integrirane online i TV trgovine Shoppster.com u Srbiji i Sloveniji. Kroz ovu greenfield investiciju, United Grupa nastoji dodatno iskoristiti svoj jedinstveni telekomunikacijski i medijski sustav, kreirajući nove izvore prihoda na ovom brzo rastućem i dinamičnom tržištu.
- Pozitivni trendovi nastavljaju se na cijelom tržištu. Vrlo smo optimistični za budućnost kompanije i aktivno radimo na novim uspjesima - rekla je Boklag.
Prihodi u 2020. godini porasli su za 56,5 posto i iznose 1.161,3 milijuna eura, dok su prihodi za prvo tromjesečje 2021. porasli za 126,5 posto na 439,4 milijuna eura. Uključujući efekte akvizicija, zaključno s prvim tromjesečjem 2021. godine iznose 1.928 milijuna eura.