Uz novi broj Lidera ovoga tjedna stiže i prilog Obrazovanje i karijere u kojem donosimo, između ostalog, i priče o rekordima u koroni, učenju u vrijeme pandemije i budućnosti poslovnih programa.
Na kaos u kojem se našao obrazovni sustav zbog koronakrize visoko školstvo izvrsno je odgovorilo. Pokazuje to i veći broj upisanih studenata, posebno u području znanosti, tehnologije, inženjerstva i matematike. Čini se da STEM mnogi vide kao osigurač bolje budućnosti na tržištu rada i u 'novoj normali'. Što o svemu kažu Mislav Balković, dekan Visokog učilišta Algebra, prof. dr. sc. Nina Begičević Ređep, dekanice FOI-ja, prof. dr. sc. Vlado Tropša, prorektor za nastavu i studentska pitanja na Sveučilištu Sjever i dr. sc. Irena Guszak Cerovečki prodekanica za nastavu na RIT Croatia saznala je Kata Pranić.
Hrvatski zavod za javno zdravstvo (HZJZ) prošlog je tjedna (u srijedu 2. rujna) objavio preporuke za održavanje nastave na visokim učilištima uz primjenu protuepidemijskih mjera, naglasivši da je klasični način izvođenja nastave najbolji za studijske programe. Studenti bi se napokon trebali vratiti u svoje klupe, učionice, praktikume i laboratorije, profesori i nastavnici na svoje katedre. Svi će na to reći napokon, jer dobro je učiti na daljinu, ali bolje je u učionicama. O prednostima i nedostacima učenja i novim obrazovnim protokolima piše Ksenija Puškarić.
Bez obzira na svjetsku krizu, zbog širenja COVID-19 budućnost programa MBA-a i ostalih specijalističkih poslovnih programa nije upitna. Upravo ovakva vremena kao stvorena su da se pokažu stečena znanja i vještine upravljanja, ali i prošire, pa važnost obrazovanja ni u krizi ne gubi važnost. Sadašnje gospodarske i društvene okolnosti nikako ne smiju biti razlog za očajanje i razočaranu predaju hudoj sudbini, nego baš suprotno: brzo i hrabro hvatanje ukoštac sa svim izazovima za koje su se u svojem poslovnom obrazovanju pripremali. O budućnosti poslovnih programa piše Valentina Starčević.
Radi razvoja konkurentnosti primorani smo kao menadžment neprestano ulagati u dodatne edukacije i nove sustave upravljanja koji nam olakšavaju posao – reče nam Danko Podoreški, voditelj pravnih poslova u HiPP-u Croatiji koji upravo pohađa edukacije iz projektnog i lean menadžmenta, naglašavajući da 'rad na znanju nikad ne prestaje jer konkurencija nikad ne spava'. Nedavno je pohađao petodnevnu radionicu OKR-a (engl. objectives & key results), za koji kaže da je fantastičan alat, tj. metodologija koja želi povezati ciljeve pojedinca s ciljevima organizacije. Edis Felić piše o tome kako bez stalne edukacije nema ni prosperitetne karijere.