Hrvatska
StoryEditor

Promjene u potražnji potrošača zahtijevaju od proizvođača da se prilagode

01. Listopad 2019.
Consumer rules Summit
Regionalna suradnja kao prilika za kompanije iz agrosektora u jugoistočnoj Europi

Potrošnja čini gotovo 60 odsto svetskog BDP-a. Consumer Rules Summit u Beogradu otvorio diskusiju o utjecaju potrošnje na sektor poljoprivrede, a suradnja kroz čitav lanac vrijednosti je neophodna kako bi se odgovorilo novim izazovima.

Čak i u današnjem svijetu brzih promjena, agrobiznis ima jednako važnu ulogu u snabdjevanju osnovnim životnim proizvodima. Potrošači, čija potrošnja čini 60 posto globalnog BDP-a, uživaju u širokom izboru proizvoda koje ovaj sektor može isporučiti naprednim tržištima.

Na konferenciji „Consumer Rules Summit“, koja se ove nedjelje održava u Beogradu, sudionici su zaključili da je intenzivna suradnja svih aktera duž lanca vrijednosti neophodna da bi sektor uspješno odgovorio izazovima budućnosti. Kao glavne izazove koji nas očekuju, govornici vide promjene u potražnji potrošača, digitalnu transformaciju, klimatske promjene i globalne strateške interese.

Više od 150 predstavnika kompanija koje posluju u područjima agrobiznisa, maloprodaje, robe široke potrošnje (FMCG) i distribucije iz EU, jugoistočne Europe, Bliskog Istoka, Afrike i Turske, složili su se da su stabilno poslovno okruženje s predvidivim politikama, kao i pristup financiranju, ključni za napredak čitave regije.

Dvodnevni samit organizira EBRD, vodeći institucionalni investitor u svim zemljama u kojima banka posluje. Do danas, EBRD je uložila gotovo tri milijarde eura u više od 160 projekata iz oblasti poljoprivrede u jugoistočnoj Europi, a u posljednjem desetljeću, ulaganja u taj sektor dostigla su oko 100 do 150 milijuna eura svake godine.

Da bi regija jugoistočne Europe postao još konkurentniji, neophodno je da se usvoje novi poslovni modeli uvjetovani transformacijom sustava proizvodnje, distribucije i potrošnje, složili su se sudionici panela Aleksandar Kostić, potpredsednik MK Grupe (Srbija);  Andrej Jovanović, predsednik Mojih Brendova (Srbija); Emil Tedeschi, predsednik Atlantic Grupe (Hrvatska); Svetozar Janevski, predsednik Tikveša (Severna Makedonija).

Natalia Žukova, direktorica EBRD sektora agrobiznisa, istaknula je:

- Ovdje smo kako bismo promovirali nova direktna strana ulaganja i da podržimo agrobiznis, uključujući mala poduzeća koja su orijentirana na izvoz, da proizvodnjom visokokvalitetnih proizvoda uđu na nova, napredna tržišta, poput EU. Integraciju, kako u regiji tako i u ostatku Europe, vidimo kao moćan instrument za širenje trgovine robom i uslugama, ali i poticanje razmjene novih ideja i inovacija.“

Miljan Ždrale, šef EBRD agrobiznis sektora za regiju Centralne i Istočne Europe, dodao je:

- Globalno gledano, sektor prolazi kroz velike promjene izazvane različitim faktorima: demografskim, nestabilnošću trgovinskih režima, digitalizacijom, klimatskim promjenama i povećanom potražnjom potrošača. Mnoga poduzeća širom svijeta danas razumiju da su održivost i inovativnost neophodni za njihovo poslovanje i unutar njihovih lanaca snabdijevanja. Mi u EBRD-u smo spremni da to podržimo - financiranjem, tehničkom ekspertizom i reformama politika.

EBRD je vodeći institucionalni investitor u Srbiji. Banka je do danas uložila više od 5 milijardi eura u 250 projekata u zemlji. EBRD podržava razvoj privatnog sektora i prelazak na zelenu ekonomiju, kao i ulaganje u infrastrukturu kako bi se pospješila povezanost u regionu Zapadnog Balkana.

23. travanj 2024 23:06