Hrvatska
StoryEditor

Renata Štefić, A1: Novi portfelj mobilnih usluga za velike poslovne korisnike potpuno je fleksibilan

21. Listopad 2021.
Renata Štefić

Individualno kreirani paketi mobilnih usluga za velike poslovne korisnike novitet su koji je na telekomunikacijskom tržištu početkom listopada predstavio A1 Hrvatska. Što ih je navelo da omoguće potpuno personalizirane tarife za poslovne korisnike te kako se njima koristiti objašnjava Renata Štefić, direktorica marketinga za poslovne korisnike A1 Hrvatska.

Uveli ste novi koncept biranja mobilnih usluga gdje ništa nije unaprijed zadano, već korisnik sam kreira svoj paket. Zašto ste se na to odlučili?

- Novi portfelj za velike poslovne korisnike nastao je na temelju istraživanja tržišta, osluškivanja potreba i navika korisnika. Cilj nam je bio uvesti potpunu fleksibilnost za korisnika. Znamo da veliki poslovni korisnici imaju zaposlenike na različitim pozicijama unutar kompanije koji pak imaju različite potrebe za telekomunikacijskim uslugama. Kako se kompanije međusobno razlikuju, pa imamo kompanije od 20 do više tisuća zaposlenika, onda naravno potrebe nisu iste kad uspoređujemo slična mjesta. Zbog toga smo se odlučili da kreiramo tarife on-the-fly, baš onako kako korisnik želi i treba.

Tko može koristiti takve pakete i koje se usluge mogu birati?

- Svi veliki poslovni korisnici, odnosno kompanije koje imaju više od 20 telekom usluga. Mogu se birati apsolutno sve usluge! Dakle, ono što korisnici sada imaju u standardnim tarifama, mogu kombinirati u novim poslovnim paketima ovisno o svojim potrebama: minute za pozive, podatkovni promet, poruke, sve u tuzemstvu, ali i u roamingu, a uz pakete korisnik može uzeti i neke dodatne usluge na tzv. privatnom dijelu računa.

Pandemijom se intenziviralo se korištenje komunikacijskih usluga, je li bio zamjetan porast interesa i za m2m usluge?

- Interes za m2m projekte ipak traje nešto dulje, no zbog utjecaja pandemije povećala se potreba za smart city i IoT rješenjima. Upravo oni, u ovo pandemijsko doba, omogućuju da se sva metrika koja je zahtijevala fizički obilazak i očitanje, sada udaljeno obavlja na klik kroz platformu pomoću weba ili mobilne aplikacije. Možemo istaknuti smart city rješenja kao što su pametan parking, pametno gospodarenje otpadom i različita IoT brojila koje implementiramo u suradnji s lokalnim zajednicama ili gradskim poduzećima.

Trebaju li korisnici čekati do isteka ugovorne obveze kako bi se mogli opredijeliti za fleksibilne pakete?

- U A1 korisnici ne trebaju ništa čekati pa tako ni kraj isteka postojeće ugovorne obaveze. Neka se slobodno jave svojem A1 prodajnom predstavniku koji će im sve objasniti.

Kako samostalno odrediti optimalan paket za potrebe tvrtke?

- Taj dio najbolje je prepustiti A1 prodajnom predstavniku koji ima alate za izračune i pripremu optimalne ponude za korisnika. Ako korisnik želi sam definirati ponudu, prosjek potrošenih minuta, SMS-ova i prenesenih podataka u posljednjih nekoliko mjeseci je dobar orijentir.

Mogu li se količine jedinica mijenjati na mjesečnoj razini?

- U svakome trenutku moguće je definiranje nove tarife i prebacivanje s jedne na drugu dok traje ugovorna obaveza. Također, kao i do sada moguće je korištenje dodatnih opcija izvan tarife.

Koje su prednosti za poslovne korisnike koji se na to odluče?

- Dajemo korisnicima ono što žele, a to je potpuna transparentnost sadržaja tarife i potrošnje, bez skrivenih troškova. To je omogućeno kroz Moj A1 portal. Sada korisnik ima i veću slobodu i samostalnost, na web sučelju ovlaštena osoba može sama raditi izmjene.

Planirate li tu ponudu u budućnosti proširiti na sve poslovne korisnike?

- Razmatramo mogućnosti i način kako ćemo u nekom obliku isto ponuditi i korisnicima s manje od 20 telekom usluga.

A što je s uslugama fiksne telefonije, clouda i slično?

- Što se tiče fiksnih usluga, tu smo ograničeni pristupnim tehnologijama i vrstom korištene opreme (centrala, IP centrala, IP telefoni, routeri, preklopnici…). No, i za fiksne usluge radimo na pojednostavljenju portfelja i odabira usluge, pogotovo ako korisnik nema vlastiti IT odjel i potrebna znanja za bavljenje infrastrukturom.

Je li ta promjena koncepta zapravo ogledni primjerak kako će telekomunikacijske usluge izgledati u budućnosti?

- Ovo je samo početak. Tehnologija i potrebe korisnika veoma se brzo mijenjaju tako da naš posao prilagodbe i razvoja novih usluga nikada ne završava. Idemo u dobrom smjeru, pratimo tehnologije, osluškujemo potrebe korisnika i donosimo na tržište inovacije i trendove.

Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

24. travanj 2024 12:41