Hrvatska
StoryEditor

Riječki Bizarro fintech osnovan je prošle godine, a njihovi klijenti već rastu dvoznamenkastim stopama

20. Rujan 2021.
Marko Radosavljević, Bizzaro fintech

Riječka tvrtka Bizzaro fintech, koja radi na digitalizaciji bankarskih procesa koristeći se algoritmima umjetne inteligencije, počela je raditi prošle godine i već je u prvoj godini poslovanja postigla valorizaciju od 2,5 milijuna eura te prikupila tri milijuna kuna investicija. Među ostalima, podržao ju je i fond rizičnoga kapitala Fil Rouge Capital. Njezinim se uslugama danas koriste sve veće banke u Hrvatskoj.

Digitalizacija banaka i bankovnih usluga neizbježna je, pogotovo stoga što im za vrat svojim brzim i jednostavnim rješenjima sve snažnije pušu digitalne banke. Koliko je taj impuls za promjene u tradicionalnim bankama snažan, možda najbolje pokazuje to što digitalne banke poput n26 i Revoluta odobravaju gotovinske kredite u roku od tri sekunde, a, za usporedbu, postupak odobrenja kredita u hrvatskim bankama može potrajati i više od četrnaest dana. Korisnici kredita spremni su pristati i na više kamatne stope pod uvjetom da postupak odobrenja kredita bude jednostavniji i brži. Sve to otvara golem prostor za financijskotehnološke (fintech) tvrtke poput Bizzara da skrate bankovne postupke i dovedu ih u top-formu kako bi mogle ravnopravno konkurirati tržišnim izazivačima. Kako to rade u riječkoj tvrtki, otkriva Marko Radosavljević, direktor tehnologije u Bizzaru. 

Kakva se simbolika krije iza imena Bizzaro fintech?

– Naziv tvrtke potječe iz jedne od epizoda serije 'Seinfeld' – 'The Bizarro Jerry', kad Elaine upoznaje bizarro-svijet u kojem je sve brže, bolje i jednostavnije, a likovi su inteligentniji i kul. Naša je ideja stvoriti bolje i jednostavnije procese u području bankarstva. Odatle i naziv Bizarro fintech.

Što vas je nagnalo da osnujete tvrtku, što ste radili prije i kakvu ste si misiju zadali s Bizzarom?

– Oduvijek sam bio zainteresiran za razvoj vlastitih softverskih rješenja. Prije fintecha radio sam u mnogo različitih industrija, ali kad sam zajedno s partnerima uočio tržišnu priliku koja se otvara na tržištu digitalnih bankovnih usluga, odlučio sam upustiti se u to područje.

Prva godina poslovanja pokazala se poprilično obećavajućom, i to u godini koja je mnogima bila sve samo ne obećavajuća. Čemu možete zahvaliti takve rezultate?

– Rezultate koje smo postigli možemo zahvaliti ideji za 21. stoljeće, dobrim vezama, partnerima, investitorima, no možda ponajviše bankama, kako digitalnima poput Revoluta i N26 tako i tradicionalnima. Tradicionalnima jer nisu slijedile inovacije, a digitalnima jer su pokazale način na koji će se bankarstvo razvijati u idućem razdoblju.

Znači li to i da je naše tržište zrelo za financijskotehnološke usluge te da je bankovni sektor uistinu prigrlio dojučerašnje rivale?

– Tržište je itekako zrelo, no, zasigurno, tradicionalne banke prilično kasne s inovacijama koje digitalne banke uvelike primjenjuju. Sve je više onih koji se u svakodnevnom životu oslanjaju na pametne telefone, to su ljudi koji ne žele čekati u redovima ispred banke. Korona je društvu pomogla da shvati da možemo funkcionirati na internetu i dodatno je ubrzala digitalizaciju, koja je bila neizbježan proces.

Iako je bankovni sektor zbog broja korisnika i duge tradicije u jednu ruku u prednosti, fintech tvrtke mnogo bolje plivaju u području digitalizacije i nude mnogo jednostavnije i brže usluge kao što je, primjerice, odobravanje kredita. Kako banke mogu odgovoriti na zahtjeve tržišta naviknutoga na plug and play rješenja čak i kad su u pitanju ozbiljna područja poput bankarstva?

– Banke svakako moraju pratiti inovacije koje pružaju fintech tvrtke. Imaju dvije mogućnosti: mogu samostalno razvijati rješenja i oslanjati se na svoje zaposlenike ili se koristiti rješenjima koja nude fintech tvrtke poput naše. Vjerujemo da su naša razvojna niša male i srednje banke koje sebi ne mogu priuštiti prvu mogućnost pa se moraju odlučiti za suradnju s fintech tvrtkama kako bi ostale konkurentne na sve zahtjevnijem tržištu.

Tijesno surađujete s hrvatskim bankama. Kakve usluge konkretno nudite, što radite?

– Nudimo digitalizaciju poslovanja banaka, od mobilnih i web-aplikacija, preko kategorizacije transakcija, analize potrošnje, predviđanja buduće potrošnje do kreditnog bodovanja. A bankama sve to nudimo ne samo za njihove klijente nego i za klijente svih ostalih banaka u Hrvatskoj.

Tko su vam klijenti? Ima li izvoznog potencijala ili ste zasad usmjereni isključivo na hrvatske banke?

– Kad smo osnivali tvrtku, naš je cilj bio osvojiti tržište Europske unije. Morali smo negdje početi i bilo je prirodno započeti razgovore s hrvatskim bankama, a svakako nam je prvi cilj nametnuti se u Hrvatskoj kao lider na tržištu fintech usluga. Dakle, za sada su naši klijenti isključivo hrvatske banke, no počeli smo pregovarati i s bankama iz Italije i Slovenije pa se nadamo da će to biti sljedeća tržišta na koja ćemo se proširiti.

Dobili ste investiciju Fil Rouge Capitala, u što ste uložili? Hoćete li uskoro u novu rundu financiranja?

– Da, dobili smo ulaganje Fil Rouge Capitala i gotovo cijeli iznos uložili u razvoj svojih rješenja. Zasigurno ne planiramo nova ulaganja do kraja godine, fokusirani smo isključivo na poboljšanje postojećih rješenja i razvoj novih proizvoda.

Kakvi su vam planovi? Što biste željeli postići u idućih pet godina?

– Naši su ciljevi u sljedećih pet godina osvajanje tržišta južne, srednje i istočne Europe te uspostavljanje odnosa s velikim bankama koje posluju na tim tržištima.

Planirate li nova zapošljavanja?

– Svakako planiramo jer količina posla premašuje raspone koje možemo postići. U idućem razdoblju planiramo zaposliti inženjera u mobilnom timu i inženjera u AI timu, a za dvije godine planiramo proširenje i otvaranje ureda u drugim gradovima.

image

 

 

Sadržaj omogućio Bizzaro fintech

24. studeni 2024 11:01