Amazon je početkom ožujka otvorio svoju prvu fizičku trgovinu u Velikoj Britaniji ali bez zaposlenika tj. blagajnika/ca.
Amazon Fresh trgovina omogućava svojim kupcima da uđu, pokupe što trebaju s polica i bezbrižno krenu van bez razmišljanja o plaćanju i bez dugih čekanja na blagajnama.
Nova Amazonova trgovina radi na način da se kupljeni predmeti pojavljuju na virtualnoj potvrdi koja je povezana s Amazonovim računom kupca s kojega se 'skida' određena svota novca koju kupac potroši.
U Amazon Fresh trgovinama koriste se senzori, kamere i digitalne vage kako bi se pratili predmeti skinuti s polica, a prošle je godine tvrtka lansirala i pametna kolica za kupovinu koja prate robu koja se u njih stavlja i koja istu robu automatski naplaćuje kada se izvadi iz kolica.
U Velikoj Britaniji supermarketi poput Sainsbury'sa i Tescoa već su počeli preslikavati tehnologiju koju koristi Amazon, a sada će se morati i boriti za naklonost potrošača s ovim američkim tehnološkim divom.
Amazona u fizičkom obliku još uvijek nema u Hrvatskoj, a što se tehnologije tiče, kod nas se još uvijek oslanjamo na blagajnike/ce a ili u najboljem slučaju na samonaplatne blagajne koje recimo Konzum već duže vrijeme primjenjuje.
Iz Konzuma kažu kako su pojedine prodavaonice gotovo u potpunosti samoposlužne te da je to nastavak kontinuirane poslovne politike u kojoj slijede svjetske trendove i osluškuju potrebe modernog kupca koji, osobito u aktualnoj situaciji, želi brzu, jednostavnu i samostalnu kupnju.
- Primaran je razlog uvođenja samonaplatnih blagajni osiguravanje što bolje protočnosti blagajni uslijed čega štedimo vrijeme kupcima koje provode u redu. Uz to, pod utjecajem pandemije postalo je poželjno ostvarivati što kraći društveni kontakt, što je također populariziralo korištenje samonaplatnih blagajni. Slijedom toga uvodimo ih u sve novouređene prodavaonice, a poseban naglasak stavljamo i na princip cashless, odnosno implementaciju blagajni na kojima je moguće plaćanje isključivo karticama čime kupcima omogućavamo beskontaktnu i još bržu kupnju. Iako smo donedavno samonaplatne blagajne postavljali isključivo u prodavaonice velikih formata, poput Super Konzuma i Maxi Konzuma, primjena novih i naprednih tehnologija omogućila nam je uvođenje takvih blagajni u obliku samonaplatnih kioska i u manje prodavaonice. Tako omogućavamo i našim zaposlenicima da više vremena posvete kupcima i njihovim specifičnim zahtjevima, dok kupci štede dragocjeno vrijeme – kažu iz Konzuma.
Dodaju da proces automatizacije omogućava ubrzanje poslovanja i doprinosi većoj preciznosti u operacijama ali ističu istaknuti kako njezin cilj nije, kako se često pogrešno misli, smanjenje broja zaposlenika, već oslobođenje vremena zaposlenicima.
- Valja spomenuti i kako je proces automatizacije uvelike olakšao našu uspješnu prilagodbu na novonastale okolnosti i imao značajnu ulogu u osiguravanju nesmetanog lanca opskrbe i funkcioniranja prodavaonica bez obzira na ogromne promjene u okruženju. Ulaganja u automatizaciju odavno su u kompaniji prepoznata upravo kao investicija u bolju prilagodbu na sve izazove tržišta i potencijalne krizne situacije, poput ove u kojoj smo se svi zatekli uslijed pandemije bolesti COVID-19. – dodaju iz ovog maloprodajnog lanca.
i dok u Konzumu njeguju nove tehnologije koje se razvijaju u skladu s vremenom u kojem živimo, drugi maloprodajni lanci u Hrvatskoj nisu bili zainteresirani očitovati se o ovoj, očito, osjetljivoj temi, i mnogi su odgovarali na naše upite samo jednom rečenicom - 'Ne otvaramo trgovine bez blagajnika'.