Od nedavno se u Hrvatskoj pojavila nova metoda dostave paketa koja je bazirana na carpooling modelu. Do sada se na domaćem terenu carpooling povezivao samo s prijevozom ljudi koji su tako smanjivali troškove putovanja, a sada je tu TheGepek platforma koja pruža dostavu paketa u svega nekoliko sati a temeljena je kako smo rekli na carpooling modelu. Za ovu platformu zaslužni su dvoje mladih poduzetnika, brat i sestra, Carla i Dario Ferreri koji u ovom novom modelu vide odličnu poslovnu priliku kao i mogućnost globalnog širenja.
- TheGepek je web platforma koja pruža dostavu paketa u svega nekoliko sati, a bazirana je na carpooling modelu, odnosno korištenjem postojećih resursa prijevoza. Ilustrativno, putujete iz Zagreba za Zadar i imate praznog mjesta u gepeku, želite usput pokriti troškove prijevoza, a niste skloni čavrljanju s nepoznatom osobom sljedećih par sati. Rješenje je posjetiti stranicu, ukucati svoju rutu te odrediti cijenu prijevoza paketa. Pošiljatelji paketa u bazi pretražuju vozače na definiranoj relaciji te kontaktiraju vozače i realiziraju dostavu – objašnjava Carla Ferrari.
Uz trenutačno stanje na tržištu naftnih derivata i rast cijena goriva sve se više vozača okreće sličnim servisima, pa je i tržište dostave paketa eksplodirao u zadnjih godinu dana. Također, raste i potreba za zdravom hranom pa stanovnici većih gradova sve češće imaju potrebu za dostavom voća i povrća direktno s vrtova proizvođača. Sve to ide u prilog novoj TheGepek platformi koja se, čini se, pojavila u idealno vrijeme.
- Želja nam je bila testirati tržište s minimalnim setom funkcionalnosti na platformi kako bi u novoj verziji primijenili naučena iskustva. U svega nekoliko mjeseci registriralo se oko tri tisuće korisnika uz minimalna ulaganja u promociju. To nam je pokazatelj da tržište prepoznaje i ima potrebu za našom uslugom – ističe Ferrari i dodaje kako im je trenutačni cilj povećati broj korisnika platforme.
Trenutno TheGepek služi isključivo kao platforma za spajanje dvaju strana – vozača i pošiljatelja paketa. Iduće godine s izlaskom nove verzije platforme uvesti će se i postotak koji bi bio provizija platforme prema modelima sličnih servisa baziranih na ekonomiji dijeljenja usluga.
- Cijenu definiraju sami vozači, a naša je preporuka da cijena bude do razine pokrivanja troškova prijevoza – naglašava Ferrari.
Što se tiče samih dostava za sada se, kaže Carla, najviše prevoze paketi manje vrijednosti ali sve se češće javljaju mali poljoprivredni proizvođači koji imaju potrebu prevesti manje pošiljke sa svojih gospodarstva u gradove, a kako uz pomoć platforme TheGepek to sve traje samo par sati, čak i vikendom, platforma sve češće pronalazi svoje korisnike upravo kod poljoprivrednih proizvođača kojima je ključno da svježi proizvod stigne do krajnjeg kupca.
- Naša komparativna prednost je što smo fokusirani na međugradsku dostavu te spajamo sela i gradove 24/7 uz najbržu dostavu. Jedini smo servis koji u tu svrhu pomaže običnim ljudima pokriti troškove prijevoza. Carpooling sistem ne funkcionira po principu ugovora, već je maksimalna fleksibilnost priključivanja platformi u srži našeg modela. Naravno, vozači se ocjenjuju kako bi osigurali sigurnost pošiljateljima paketa – govori Carla.
A kako bi bili u skladu s vremenom i kako bi se istaknuli među brojnim dostavljačima, TheGepek će uskoro u svoj poslovni model uključiti i blockchain tehnologiju koja će ih izdvojiti od ostalih servisa.
- Trenutno smo u fazi izrade tzv. POP-a na blockchainu (Proof of Concept) s našim partnerima i nagrađivanom digitalnom agencijom Locastic, a blockchain nam osim sigurnosti pošiljke i tehnološkog momenta omogućava globalan izlazak na tržište, mogućnost nagrađivanja korisnika te osiguranja paketa – kaže Carla i dodaje da će na ovu temu biti još značajnih novosti u narednim tjednima i mjesecima.
TheGepek platforma se do sada financirala isključivo iz 'vlastitog džepa' ali do kraja godine ipak očekuju investicije, a u pregovorima su i s nekim osiguranjima. Platforma je široko postavljena te pruža različite mogućnosti monetizacije oslanjajući se na komplementarne servise, oglašavanja i sl.
- Do sad smo sve financirali sami, a nedavno smo prošli u drugu fazu klimatskog programa Impact Hub-a Zagreb uz pripadajuću investiciju. To nam je posebno drago jer korištenjem postojećih resursa prijevoza sudjelujemo u smanjenju zagađenja zraka, a svoje korisnike potičemo da pri pakiranju ne koriste plastiku. U pregovorima smo s investitorima pa s velikim optimizmom očekujemo uspješan kraj ove poslovne godine – kaže Carla.
Platforma je za sada na hrvatskom i engleskom jeziku, no mape su globalne i u ovom trenutku se TheGepek može koristiti bilo gdje u svijetu.