Krajem kolovoza čak 181 predsjednik uprave velikih globalnih kompanija poput Applea, Amazona, Bechtela, Coca-Cole i još mnogih drugih, potpisao je svojevrsnu izjavu (Statement on the Purpose of a Corporation), kojom se CEO-ovi obvezuju da će njihove kompanije redefinirati svoju ulogu u društvu. Lider je nedavno tim povodom objavio temu o novoj paradigmi DOP-a u kompanijama, u sklopu koje smo pitali velike kompanije koje posluju u Hrvatskoj, kako vide svoju ulogu u društvu te koje su njihove društveno odgovorne prakse. Njihove odgovore objavljujemo ovog tjedna na Liderovom webu.
Danas nam na pitanja odgovara Boška Trbojević, direktorica Odjela za komunikacije i odnose s javnošću Coca-Cole HBC Adria koja se 20 godina bavi temama DOP-a.
Smatrate li da su korporacije te koje bi trebale preuzeti veći rizik i ulogu u rješavanju ekoloških, društvenih i ekonomskih problema, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou i zašto?
Kao i svi dionici u društvu unutar svojih sektora, područja rada i odnosa koje ostvaruju u zajednici, i tvrtke imaju odgovornost za svoj društveni utjecaj i mogu dati doprinos rješavanju širih društvenih problema. Tvrtke su sa zajednicom povezane i na nju naslonjene te stoga moraju raditi odgovorno, a razmišljati održivo i dugoročno; kako zbog dobrobiti zajednice u kojoj posluju, tako i zbog ulaganja u vlastitu budućnost. Coca-Cola HBC Hrvatska svoje poslovanje razvija upravo na temeljima društvene odgovornosti i načelima održivosti te smatramo da je upravo takav pristup temelj naše uspješnosti. Društvena odgovornost za nas podrazumijeva i uključenost u rješavanje nekih ključnih problema u zajednici i okolini u kojoj poslujemo. Tako su, na primjer, za naše poslovanje od velike važnosti naši kupci, suradnici i partneri u turizmu i ugostiteljstvu, sektorima koji su osobito pogođeni problemom nedostatka kvalitetne i kvalificirane radne snage.
Možete li vi izravno na to utjecati?
Pokrenuli smo projekt Raise the Bar, kojim želimo dodatno educirati kadrove za sektor ugostiteljstva i turizma u skladu s najnovijim svjetskim trendovima. To ćemo činiti, prije svega, kroz edukaciju talenata u ugostiteljstvu i pomoć u stjecanju praktičnih i konkretnih znanja i vještina koje poslodavci traže i koje će našim polaznicima pomoći da se lakše zaposle, ali i kroz popularizaciju zanimanja u tim sektorima. Zainteresirani za sudjelovanje u programu Raise the Bar mogu se prijaviti putem mrežne stranice Coca-Cole HBC Hrvatska do 15. rujna ove godine.
Koliki je to rizik za profitabilnost kompanija i njezine vlasnike i kako izbalansirati DOP s profitom?
Društveno odgovorno poslovanje preduvjet je uspjeha svake tvrtke i jedno od najsigurnijih ulaganja u održivost i budućnost njenog poslovanja. Iako je ovakvo poslovanje izazovno, na njemu treba ustrajati kako bi se došlo do željenih rezultata. Ukoliko ovaj pristup nije istinski prihvaćen unutar tvrtke i ne prožima sve njene poslovne aktivnosti, tvrtka može nailaziti na prepreke u ostvarivanju svojih ciljeva. Brojni sektori i brojne tvrtke danas su suočeni s deficitom radne snage, a moć odabira je u rukama potencijalnih zaposlenika, osobito ako se radi o visokokvalificiranim i stručnim kadrovima. Nove generacije zaposlenika, ali i potrošača postavljaju nove zahtjeve. Od brandova i tvrtki danas očekuju svrhu, odgovorno poslovanje i jasan društveni utjecaj. Coca-Cola HBC Hrvatska od samih početaka poslovanja posebnu pažnju usmjerava na stvaranje poželjnog radnog mjesta koje potiče razvoj, kreativnost, inovacije i izvrsnost kako bi naši zaposlenici mogli u potpunosti ostvariti svoje potencijale, što se odražava i u izvrsnim poslovnim rezultatima. Zanima nas samo uspjeh koji čuva resurse i okoliš te rezultira boljom kvalitetom života u zajednici u kojoj poslujemo.
Mogu li dobavljači pratiti vaše DOP prakse i koja je njihova uloga u čitavom lancu?
Unutar svog dobavljačkog lanca Coca-Cola promiče društveno odgovorno poslovanje nudeći okvire koji omogućuju našim suradnicima i partnerima da prate vlastiti napredak, uspoređuju svoja postignuća unutar DOP-a u odnosu na druge tvrtke i na temelju evaluacije postavljaju ciljeve za budućnost. Aktivnosti Coca-Cole HBC Hrvatska na području promicanja DOP-a unutar našeg dobavljačkog lanca uključuju i usredotočenost na povećanje učinkovitosti potrošnje vode i u opskrbnome lancu. Također, rješavanje izazova klimatskih promjena vodi nas do otvorenoga dijaloga s dobavljačima o mogućnostima smanjenja emisija ugljikova dioksida u lancu vrijednosti, od proizvodnje sirovina i upravljanja rashladnim uređajima do samoga tržišta. Coca-Cola HBC Hrvatska neprestano radi na promicanju održive ambalaže te njezinom primjerenom zbrinjavanju nakon upotrebe.