Kako kompanije doista posluju odgovorno – paze na okoliš, ljudska prava, smanjuju ugljični otisak, vode računa o potrošnji energije i prirodnih resursa, recikliraju… - Lider je ispitao u suradnji s agencijom Hendal u istraživanju tržišta koje je provedeno u studenome, na nacionalno reprezentativnom uzorku. Društveno i okolišno najodgovornije kompanije, prema glasovima građana, osvojile su tako titulu ‘Lidera održivog razvoja 2021‘ .
Najviše glasova građana zbog širenja pozitivnog utjecaja na društvo i okoliš dobila je kompanija dm, a slijede Lidl, Hrvatska elektroprivreda, Podravka i Hrvatski Telekom pa će im uskoro na adresu stići poseban trofej ‘Lider održivog razvoja 2021.‘, izrađen, naravno, od recikliranog materijala.
Istraživanje tržišta koje je iznjedrilo prve hrvatske lidere održivog razvoja provedeno je za potrebe posebnog izdanja DOP – Društveno odgovorno poslovanje koje izlazi uz novi broj Lidera. Čiji su još trud u poboljšavanju života i rada potrošači prepoznali, što im je važno dok biraju proizvode i usluge, a i kako su promijenili svoje navike istražili smo također u u suradnji s Hendalom.
Posebno istraživanje o društveno odgovornim aktivnostima tvrtki provedeno je među gospodarstvenicima. Rezultati tog anonimnog ispitivanja govore tako da je 10,3 posto hrvatskoga gospodarstva već klimatski neutralno, a 12 posto ispitanih tvrtki kani to postati do 2030. Hendalovo i Liderovo istraživanje otkrilo je i koliko posto kompanija za klimatske promjene ne mari. Što pak kažu odgovorni u kompanijama, kako se pripremaju za taksonomiju EU, nove standarde u nefinancijskom izvještavanju, a možda i za izdavanje zelenih obveznica, među ostalim, također otkrivaju u posebnom prilogu DOP.