Hrvatska

'Zadovoljan potrošač jedan je od glavnih pokretača ekonomskog rasta'

Naša gospodarska budućnost mora biti usmjerena na porošače zato što je zadovoljan potrošač, koji vjeruje tržištu, jedan od glavnih pokretača ekonomskog rasta – kazao je povjerenik Europske komisije za politiku zaštite potrošača, Neven Mimica, predstavljajući informativnu kampanju o potrošačkim pravima u Hrvatskoj pod sloganom "Potrošači, upoznajte svoja prava!".

Ulazak u EU donio je nova potrošačka prava, kako u Hrvatskoj tako i u drugim državama članicama Unije, a sada se moramo okrenuti informiranju i dizanju svijesti potrošača kako bi ta prava konzumirali u svakodnevnom životu. No uvođenje zakona samo je jedan korak, a drugi, važniji korak, je provesti te zakone u djelo – poručio je Mimica, dodavši kako će ova kampanja uz potrošače biti usmjerena i na nevladine udruge, odnosno tijela državne uprave.

Kampanja će trajati cijelu godinu dana, ali proces jačanja svijesti potrošača i udruga će trajati puno duže – zaključio je Mimica.

Pomoćnik ministra gospodarstva, Vedran Kružić, izjavio je kako je važno za naše proizvođače da domaći potrošači konzumiraju svoja prava jer ih tako pripremaju za suočavanje s vanjskim tržištima.
Za visoku razinu zaštite potrošača nisu dovoljni samo zakoni, već treba i institucionalno i izvaninstitucionalno izgraditi povjerenje i stvoriti novu etiku između trgovaca i potrošača. Edukacija potrošača ključan je faktor u procesu jačanja njihove uloge na tržištu, budući da samo osviješten i educiran potrošač može iskoristiti sve prednosti zajedničkog tržišta – rekao je Kružić.
Branko Baričević, voditelj predstavništva Europske komisije u Hrvatskoj naglasio je kako su pristupanjem Uniji potrošačka prava dobila novu dimenziju važnosti te kako je riječ o temi koja će i dalje biti u fokusu građana.

Glavne teme kampanje tiču se kupovine putem interneta, potrošačkih kredita i telekomunikacijskih operatera, a kampanja uključuje ukupno 12 različitih brošura o ključnim potrošačkim pravima. Provoditi će se kroz narednih 12 mjeseci i uključivat će niz okruglih stolova sa sudionicima iz poslovne zajednice i različita javna događanja diljem zemlje.

Lider digital
čitajte lider u digitalnom izdanju