Kompanije
StoryEditor

Alan Sumina: Najveći rizici su nam konkurencija i potencijalno neisplativo ulaganje u nove igre

14. Rujan 2019.
Alan Sumina, Nanobitfoto Dražen Lapić
Umjesto aplikacija koje se naplaćuju pri preuzimanju, Nanobit je počeo osmišljavati igre koje se besplatno preuzimaju, ali omogućuje se naplata razina unutar njih. Uz velika ulaganja u marketing to mu je u dvije godine povećalo prihod s pedesetak milijuna kuna na godinu na više od dvjesto milijuna

Na milijun dolara, novcu zarađenom na mobilnoj aplikaciji za mjerenje dnevnog unosa kalorija i mršavljenje Tap & Track, prvom proizvodu Alana Sumine i Zorana Vučinića, i mobilnim igrama počela je prije deset godina rasti tvrtka Nanobit koja je prošle godine uprihodila blizu 140, milijuna kuna, a ove godine očekuje prihod veći od dvjeesto milijuna kuna. Danas su Nanobitovi stopostotni vlasnici s jednakim vlasničkim udjelima njegovi osnivači Sumina i Vučinić​, no trenutačno dijele pet posto tvrtke zaposlenicima, što znači da će svakomu od njih uskoro ostati 47,5 posto vlasništva.

Cijela industrija mobilnih igara stalno raste, pri čemu Nanobit u prosjeku raste brže od tržišta. Primjerice, 2010. imao je samo pet zaposlenika, 2015. bilo ih je 63, a danas ondje radi 115 raznih stručnjaka, od 'game developera' i 'artista', preko testera, analitičara i marketinških stručnjaka do specifičnih pozicija u industriji igara: dizajnera igara, dizajnera priča i producenata. Sumina taj broj zaposlenih smatra idealnim za tvrtku koja želi ostati fleksibilna u industriji koja se ubrzano mijenja. Nanobit sad zapošljava ljude na specijalizirane položaje i nudi zaposlenicima vrlo dobre uvjete za rad te održava kulturu kakvu je stvarao od početka.

– Potencijal ljudi u Hrvatskoj zaista je velik, ali i njima je otvoren cijeli svijet, iz čega proizlazi da se za najbolje ljude borimo sa svjetski poznatim tvrtkama. Industrija gejminga u Hrvatskoj i dalje je relativno mala, zbog čega teško nalazimo stručnjake s iskustvom u mobilnim igrama​. Jako smo se orijentirali na edukaciju i razvoj takvih pozicija u Nanobitu, ali neke ljude tražimo isključivo u gejming-tvrtki u inozemstvu – kaže Sumina, ističući da su im najveći rizici konkurencija i potencijalno neisplativo ulaganje u nove proizvode – igre.

Razvoj svake igre je specifičan. Nanobit zasad ulaže oko pet milijuna dolara na godinu u razvoj novih igara ili nadogradnju postojećih, ne računajući pritom trošak marketinga, koji je mnogo veći od onoga za razvoj igara.

Nanobitu je važno zadržati zaposlenike jer znanje i iskustvo stečeni u tvrtki, u njezinoj akademiji za zaposlenike, teško je i vrlo skupo nadomjestiti. Upravo zbog toga Sumina i Vučinić počeli su davati zaposlenicima udjele u tvrtki.

Sumina ističe da s rastom tržišta mobilnih igara raste i Nanobit, čiji je tržišni potencijal prilično velik, što su prepoznali i potencijalni kupci, no tvrtka nije na prodaju.

Više o promjeni poslovnog model u Nanobitu i o velikom uspjehu igre My Story pročitajte u aktualnom broju tiskanog i digitalnog Lidera.

22. studeni 2024 07:24