Na milijun dolara, novcu zarađenom na mobilnoj aplikaciji za mjerenje dnevnog unosa kalorija i mršavljenje Tap & Track, prvom proizvodu Alana Sumine i Zorana Vučinića, i mobilnim igrama počela je prije deset godina rasti tvrtka Nanobit koja je prošle godine uprihodila blizu 140, milijuna kuna, a ove godine očekuje prihod veći od dvjeesto milijuna kuna. Danas su Nanobitovi stopostotni vlasnici s jednakim vlasničkim udjelima njegovi osnivači Sumina i Vučinić, no trenutačno dijele pet posto tvrtke zaposlenicima, što znači da će svakomu od njih uskoro ostati 47,5 posto vlasništva.
Cijela industrija mobilnih igara stalno raste, pri čemu Nanobit u prosjeku raste brže od tržišta. Primjerice, 2010. imao je samo pet zaposlenika, 2015. bilo ih je 63, a danas ondje radi 115 raznih stručnjaka, od 'game developera' i 'artista', preko testera, analitičara i marketinških stručnjaka do specifičnih pozicija u industriji igara: dizajnera igara, dizajnera priča i producenata. Sumina taj broj zaposlenih smatra idealnim za tvrtku koja želi ostati fleksibilna u industriji koja se ubrzano mijenja. Nanobit sad zapošljava ljude na specijalizirane položaje i nudi zaposlenicima vrlo dobre uvjete za rad te održava kulturu kakvu je stvarao od početka.
– Potencijal ljudi u Hrvatskoj zaista je velik, ali i njima je otvoren cijeli svijet, iz čega proizlazi da se za najbolje ljude borimo sa svjetski poznatim tvrtkama. Industrija gejminga u Hrvatskoj i dalje je relativno mala, zbog čega teško nalazimo stručnjake s iskustvom u mobilnim igrama. Jako smo se orijentirali na edukaciju i razvoj takvih pozicija u Nanobitu, ali neke ljude tražimo isključivo u gejming-tvrtki u inozemstvu – kaže Sumina, ističući da su im najveći rizici konkurencija i potencijalno neisplativo ulaganje u nove proizvode – igre.
Razvoj svake igre je specifičan. Nanobit zasad ulaže oko pet milijuna dolara na godinu u razvoj novih igara ili nadogradnju postojećih, ne računajući pritom trošak marketinga, koji je mnogo veći od onoga za razvoj igara.
Nanobitu je važno zadržati zaposlenike jer znanje i iskustvo stečeni u tvrtki, u njezinoj akademiji za zaposlenike, teško je i vrlo skupo nadomjestiti. Upravo zbog toga Sumina i Vučinić počeli su davati zaposlenicima udjele u tvrtki.
Sumina ističe da s rastom tržišta mobilnih igara raste i Nanobit, čiji je tržišni potencijal prilično velik, što su prepoznali i potencijalni kupci, no tvrtka nije na prodaju.