Malo tržište i slaba kupovna moć građana možda odvraćaju ekskluzivne svjetske brendove u trgovini na malo namještajem da samostalno uđu na naše tržište, zbog čega oni koji su u Hrvatskoj itekako ubiru vrhnje. To posebno vrijedi za trgovce koji su na tržište donijeli namještaj po pristupačnim cijenama, a oku ugodna dizajna. Njima je danas najveći izazov u poslovanju velik rast internetske trgovine i kako u tom segmentu biti bolji i jači od konkurencije.
A za to nužna je ili jača prisutnost na tržištu putem fizičkih prodavaonica ili više logističko-dostavnih centara, što je nekima zasad slaba točka. Na tržištu dobro posluju i trgovci namještajem koji se drže turističkih regija, gdje se zbog apartmanizacije češće ulaže u taj segment, a svoje mjesto našli su i zastupnici ekskluzivnih, dizajnerskih brendova koji računaju na kupce veće kupovne moći.
Najveće prihode ostvaruje Lesnina H, koja posluje putem devet vlastitih prodajnih centara i jednoga Mömaxova prodajnog centra – i na tome ne namjerava stati. Uskoro otvaraju novi prodajni centar u Osijeku i čeka ih obnova centara u Rijeci i Splitu te novi Mömaxovi centri u Splitu, Puli i Rijeci. Uza sve to planirane su investicije u nove logističke centre.
Za vratom im puše Emmezeta, drugi najjači trgovac namještajem u Hrvatskoj, koje nema na Fininoj rang-listi najvećih trgovaca namještajem (zbog razlike u specifikaciji djelatnosti nije ju uzela u obzir). Tvrtka posluje u jedanaest prodajnih centara, a ima i aktivnu internetsku trgovinu. Iako je sve do prije tri godine bila oko četiri puta manja od Lesnine H, 2016. ostvarila je 182 milijuna kuna prihoda, a Lesnina H 862,2 milijuna kuna, no već je ove godine veliko pitanje tko će od ta dva konkurenta zasjesti na tron prema prihodima jer Emmezeta je prošle godine imala 981,4 milijuna kuna prihoda, samo 13,3 milijuna manje od Lesnine H.
- Pokazatelji su odlični za ovu godinu, ali vjerujem da i drugi rade dobro, pa ne treba ishitreno zaključivati. Iduće godine planiramo graditi nove centre u Rijeci i Puli, na to ćemo se fokusirati – komentira Slobodan Školnik, čelni čovjek Emmezete.
Za razliku od Lesnine i Emmezete švedska Ikea u Hrvatskoj ima samo jedan prodajni centar i gotovo tri puta manje zaposlenih od jednih i drugih, ali nije konkurent kojeg treba zanemariti. Njezin promet raste svake godine, a poslovanje nije ugrozilo ni otvorenje Ikee u susjednoj Srbiji, a najveći potencijal za rast Ikea vidi u turizmu. Zato su otvorili i četiri dostavna centra, od kojih su tri upravo na obali, u Rijeci, Splitu i Dubrovniku, a četvrti dostavni centar je u Osijeku, a razmišljaju i o nekoliko novih dostavnih centara.
Četvrto mjesto prema prihodima na našem tržištu drže Danci s trgovačkim lancem Jyskom u vlasništvu grupacije Lars Larsen. Kako ističe Dražen Eldić, maloprodajni menadžer za Hrvatsku, ova je godina za njih rekordna, a rapidno im se povećava i internetska trgovina koja u ukupnom prometu drži udio malo viši od pet posto.
– Zasad imamo 43 trgovine, a uskoro planiramo otvoriti novu, i to na Braču. Intenzivno radimo i na preuređenju postojećih trgovina u kojima ćemo osim novog načina izlaganja proizvoda poboljšati rasvjetu i preglednost te staviti ljepše nosive elemente, drvene podove – objašnjava Eldić.