Kompanije
StoryEditor

Medalje Tomislava Vancaša iz Sesveta nose mnogi uspješni hrvatski i europski sportaši

22. Rujan 2019.
Tomislav Vancaš, tvrtka VIVA TIPfoto Dražen Lapić
Od izrade pečata na staroj gravirki obitelj Vancaš tijekom 24 godine izgradila je tvrtku koja se bavi širokom lepezom proizvoda i danas je liderica u proizvodnji medalja i pehara te raznih vrsta fizičkih reklama za izloge i vozila, svjetlećih reklama... Vivatip sad vodi druga generacija obitelji, koja širi biznis inovativnim proizvodima

Tvrtku Vivatip iz Sesveta osnovala je obitelj Vancaš 1995. krenuvši u posao samo s jednom starom gravirkom. U to vrijeme bio je to hazarderski potez, ali vjerovala je u svoj plan i način na koji ga ostvariti. Početak je bio prilično težak. Bez potrebne opreme i strojeva bilo je teško započeti ozbiljan posao, ali krenuli su s izradom pečata. To su bili prvi proizvodi koji su izašli iz Vivatipa, koji danas svoje primarne djelatnosti temelji na fizičkim reklamama u svim oblicima, sportskim nagradama i ostalim grafičkim uslugama.

– Kad kažem da izrađujemo sve fizičke reklame, mislim na izloge, svjetleće reklame, reklame na vozilima, gravirne ploče i slično – počinje svoju priču Tomislav Vancaš, direktor tvrtke i druga generacija obitelji Vancaš koja je ostala vezana uz obiteljski posao. Tom djelatnošću, kaže Vancaš, pokrivaju mnogo velikih tvrtki i korporacija u Hrvatskoj, a drugom, izradom medalja i pehara, čak i dio Europe.

Ostvareni san

– S djelatnošću izrade pehara i medalja počeli smo 2003. U to se uz njih ubrajaju i razne sportske plakete, nagrade i trofeji – objašnjava Vancaš, koji smatra da su u toj djelatnosti na putu prema liderskoj poziciji u Hrvatskoj, dodajući i da su nedavno pokrenuli poslovnu liniju namijenjenu tvrtkama i korporacijama za koje izrađuju razne nagrade od pleksiglasa.

Danas je poduzeće, nakon gotovo 25 godina rada, poznato među klijentima i u industriji. Posao obavlja na tri lokacije: dvije su u Sesvetama, gdje je i sjedište, a zapadni dio pokriva poslovnicom u Savskoj ulici u Zagrebu.

– Sve je to zaista fantastično u usporedbi s teškim putom mojih roditelja koji su pokrenuli tvrtku. Njihov su se trud i rad isplatili pa se danas možemo pohvaliti s dvadesetero zaposlenika, o čemu su oni tih devedesetih godina mogli samo sanjati – kaže Vancaš.

I, doista, ta mala obiteljska tvrtka iz godine u godinu, sa svakim novim kupljenim strojem ili programom, samo je rasla i proširivala znanje i broj proizvoda, a danas svoje kvalitetne proizvode izvozi i izvan hrvatskih granica.

image
Tomislav Vancaš
foto Dražen Lapić

Europski put

– Naše medalje i pehari pronašli su svoj put prema Europi, i zbog toga smo vrlo zadovoljni. Zasad pokrivamo nekoliko europskih sportskih saveza, primjerice Europski džudo savez, Europski kajakaški savez, izrađujemo medalje za dijamantnu ligu Biljarskog saveza, pokrivamo razna prvenstva i europske kupove te borilačke priredbe – nabraja Tomislav.

Osim sa stranim savezima, Vivatip surađuje s domaćima, poput košarkaškog, vaterpolskog i tekvandoaškog saveza, a i glavni je za medalje i pehare na europskim i svjetskim prvenstvima u hrvanju. Tajna osvajanja Europe medaljama i peharima krije se u personalizaciji. Budući da je danas sve personalizirano i da svi tomu teže, nije čudno što se i u toj industriji sve počelo personalizirati. Okrugla jednostavna medalja više nikoga ne veseli, pa ne začuđuje što i natjecatelji radije pohode natjecanja koja uz dobar nagradni fond dijele zanimljive medalje ili pehare. Među gomilom jednakih osvojenih medalja personalizirane se ističu, i svaki ih sportaš rado ima u vlasništvu.

– Točno je da natjecanja i utrke s najljepšim medaljama privlače i najviše sportaša. To smo mi prepoznali na vrijeme pa smo ih počeli personalizirati, što nas izdvaja iz konkurencije i sad nam se vraća, iako moram naglasiti da nam reklamna djelatnost donosi više profita s obzirom na to da su sportski savezi, klubovi i slični na proračunu,zbog čega i oni moraju paziti na svoje financije – objašnjava Vancaš.

Cilj je 'napasti' Europu i reklamnim sadržajem, kažu u Vivatipu, što objašnjavaju lakoćom poslovanja s europskim zemljama.

– Kod nas se cijene još pokušavaju spustiti što više, a vani se poštuju rokovi, ne kasni se s plaćanjem. Njima je važno da je to kvalitetno i na vrijeme, a mi im to možemo isporučiti – govori Vancaš.

Ukorak s tehnologijom

Kao u svakom poslu, i sesvetski grafičari iz dana u dan moraju ići ukorak sa stanjem u industriji i pratiti inovacije kako bi ostali konkurentni na tržištu.

− Kako bismo bili konkurentni na domaćem i europskom tržištu, iz godine u godinu trebaju nam novi strojevi. Bez novoga strojnog parka u ovom se poslu ne može. Ako želite biti kvalitetni i ako želite raditi pravi posao, strojevi to moraju pratiti – govori Tomislav pa dodaje da svake godine kupe barem jedan novi stroj, bilo pisač bilo gravirku ili potrebne programe.

– Čim pomislite da imate sve, iziđe nešto novo. Tu nema prevelike mudrosti: ili kupiš ili ne možeš poštovati sve želje klijenata pa oni odu drugamo. Vrlo je jednostavno – smatra Tomislav.

Iako je to industrija u kojoj nema velikih promjena proizvoda jer pehar je uvijek pehar, a medalja uvijek medalja, Vivatip uvijek radi na inovacijama.

– Inovacija i progresivnost guraju nas među lidere u industriji. Mi smo, prije svega, educirani grafičari koji znaju svoj posao, a i naš strojni park, koji je možda i najjači u Hrvatskoj, omogućava nam da radimo sve što znamo. Kažem to tako jer bez obzira na najbolje printere i ostale strojeve, ako nemate čovjeka koji će na njima znati raditi i iskoristiti njihov maksimum, sve postaje uzaludno. Zato uvijek naglašavam da je kvaliteta zaposlenika na prvome mjestu – kaže Tomislav.

Dvadesetero zaposlenika, koliko ih radi u Vivatipu, odnosi se prema tvrtki obiteljski, što Tomislav smatra njezinom velikom snagom. Vivatip je stvorio pravi spoj iskustva i mladosti u tvrtki: najmlađa zaposlenica ima tek 21 godinu, najstariji zaposlenik 62.

Spoj iskustva i mladosti

– Rekao bih da nas upravo obrazovan kadar izdvaja od konkurencije i stavlja nas koju stepenicu više od drugih. Imamo diplomirane dizajnere koji rade na medaljama i peharima. I upravo njihovo znanje i kreativnost rađaju personalizirane proizvode koji se sve više traže. Takve zaposlenike teško je naći, pogotovo danas, ali ako ih imate, samo je nebo granica – tvrdi Tomislav.
U tvrtki rade razni profili zaposlenika, od navedenih grafičara, pismoslikara, ekonomista do skladištara.

– Moram reći da diploma kod nas nije presudna, važniji je odnos prema poslu i radnome mjestu. Kod nas svaka osoba sama kreira svoju plaću i ne postoje dvije iste u poduzeću. Sve ovisi o poslu, zalaganju i želji za radom i učenjem. Sve se gleda i na kraju se na temelju svih parametara izračunava plaća. Nitko nije ograničen i svi imaju prostora za napredak ako to žele – objašnjava direktor Vivatipa.


Sve to zvuči zaista sjajno, ali problem se počinje javljati među mlađim generacijama, koje sve žele odmah − sve pogodnosti, sva prava i veliku plaću, ali po mogućnosti bez ijedne obveze.

–​ Nažalost, mladi danas, a to govorim iz iskustva, ne razumiju da se za sve to treba i malo namučiti. Oni bi sve odmah a da se muče poslije ili nikad – kaže Vancaš pa to objašnjava primjerom.

– U posljednjih godinu dana uzeli smo nekoliko ljudi na probni rad od mjesec dana i moram reći da sam nakon toga počeo razmišljati o ugovoru na tjedan dana jer je i to dosta da se vidi tko je kakav radnik i ima li volje. Uzimamo i praktikante iz srednjih škola i često nam se događa da nam dođu roditelji tih učenika i ispričavaju se u njihovo ime jer oni ne dolaze ili ih jednostavno nije briga – objašnjava.

Neki bi to zazvali erozijom kadra, ali čini se da se takvi problemi javljaju u gotovo svim industrijama te da Vivatip nije izoliran slučaj. Vancaš smatra da je problem i u školstvu jer strukovna škola nije prvi izbor pa u njima završavaju oni sa slabijim ocjenama ili oni problematični. Također, zbog pritiska roditelja i priče da se 'mora' u gimnaziju već sad nema kvalitetnih radnika, a u budućnosti će ta slika biti još lošija.

Novi proizvodi

– Danas su svi odlikaši i gimnazija je prvi izbor, a mnogi ne razumiju da je bolje lijepiti reklame za odličnu plaću nego sjediti u nekom uredu za prosječnu plaću – smatra Vancaš pa dodaje da je i percepcija javnosti takva da se majstore smatra 'lošijima'.
– U Njemačkoj majstoru u 'manduri' otvaraju vrata, a kod nas bježe od njega da ih slučajno ne zaprlja. Karikiram, ali to je trenutačno stanje koje primjećujem – govori Vancaš.

Iako budućnost nije svijetla, barem što se tiče kadra, Vivatipovi ​planovi ne staju i grabe prema još većem tržišnom kolaču. Dugo su, kaže Tomislav, tražili nišu koju bi još mogli spojiti sa svojom primarnom djelatnošću i pronašli su je sudjelujući na europskim sajmovima pa bi se u mjesec-dva na hrvatskom tržištu trebao pojaviti posve nov proizvod.
–​ ​Riječ je jednoj vrsti promocijskih sustava. Do sada smo to radili nekako sramežljivo, ali smatramo da ćemo s tom novotarijom iskoračiti i na to područje – kaže Vancaš.

Također, kad govori o budućnosti, Vivatipov direktor najavljuje i novosti u Sesvetama.

– Kad smo prije pet godina kupili sjedište u Sesvetama na osamsto kvadrata, naslijedili smo i to skladište koje uskoro rušimo i gradimo veliku halu na dva kata. To je milijunsko ulaganje, ali novi prostor omogućit će nam automatizaciju procesa, ubrzat ćemo način rada, povećati efikasnost i smanjiti troškove. To je ulaganje nužno kako bi se nastavio naš trend rasta – zaključuje direktor Vivatipa Tomislav Vancaš. 

27. veljača 2024 02:30