Krajem kolovoza čak 181 predsjednik uprave velikih globalnih kompanija poput Applea, Amazona, Bechtela, Coca-Cole i još mnogih drugih, potpisao je svojevrsnu izjavu (Statement on the Purpose of a Corporation), kojom se CEO-ovi obvezuju da će njihove kompanije redefinirati svoju ulogu u društvu. Lider je nedavno tim povodom objavio temu o novoj paradigmi DOP-a u kompanijama, u sklopu koje smo pitali velike kompanije koje posluju u Hrvatskoj, kako vide svoju ulogu u društvu te koje su njihove društveno odgovorne prakse. Njihove odgovore objavljujemo ovog tjedna na Liderovom webu.
Na pitanja nam danas odgovara Mislav Vučić, glavni izvršni direktor Jadran galenski laboratorija (JGL)
Kojim konkretnim projektima je JGL doprinio društvu i zajednici u kojoj posluje?
Akcijom 'Alergični na alergije' omogućavamo građanima da se besplatno testiraju na alergen ambrozije, nauče sve o štetnosti te biljke, njezinom prijavljivanju nadležnima i uklanjanju. Pokrenuli smo i web stranicu alergicni.com i mobilnu aplikaciju kojom se direktno fotografira neko stanište ambrozije i prijavljuje nadležnima, ali i omogućili niz korisnih savjeta za oboljele. Također, potičemo ljude na zdrav i aktivan život s akcijom 'Pablo budi fit and that's it' te im organiziramo akcije u gradovima, gdje ih učimo kako vježbati, pravilno se hraniti i živjeti sretnije. Neprestano ulažemo u energetsku učinkovitost i korištenje obnovljivih izvora energije u našem proizvodnom kompleksu JGL Pharma Valley, pa smo tako upravo finalizirali projekt 'JGL energetski učinkovito društvo' realiziravši izgradnju fotonaponske elektrane, rekonstrukciju krova, zamjenu rashladnika, te novog sustava za pripremu tople vode. Tradicionalno potičemo naše zaposlenike na dobrovoljno darivanje krvi kroz JGL kapljicu, ulažemo u suradnju sa studentima, sveučilištem i akademskom zajednicom. Primjerice, kroz projekt 'Diving medicine summer school', pomažemo dovođenju najboljih studenata medicine iz cijelog svijeta upravo u Hrvatsku, gdje stječu znanja od naših najboljih stručnjaka za ronjenje i korištenje podvodne i hiperbarične medicine, a time ujedno promoviramo i Jadran, kao vrhunsku destinaciju za tu svrhu.
Smatrate li da su korporacije te koje bi trebale preuzeti veći rizik i ulogu u rješavanju ekoloških, društvenih i ekonomskih problema, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou i zašto?
Korporacije svojim djelovanjem u zajednicama svakako preuzimaju dio odgovornosti u rješavanju ekoloških, društvenih i ekonomskih problema, kako na lokalnom, tako i na globalnom nivou. Danas više nego ikad prije. Međutim, nisu u mogućnosti same i jedine rješavati sve značajnije DOP probleme. Smatram da je osnaživanje suradničke platforme na svim razinama, kao i još intenzivnije razvijanje dijaloga za održivost s civilnim društvom i kreatorima javnih politika ključno za napredak.
Koliki je to rizik za profitabilnost kompanija i njezine vlasnike i kako izbalansirati DOP sa profitom?
Postoje mnoga područja u kojima je sinergija između investicija u DOP i dodatne prodaje opravdana, pa čak i nužna. DOP pomaže u smanjenju troškova potrošnje energije i otpada, u isticanju tvrtke među ostalima, potiče stvaranje inovativnih proizvoda, pomaže privući i zadržati najbolje zaposlenike. Dugoročno, donosi profitabilnost. Smatram da je danas rizik ne ponašati se odgovorno i gledati samo kratkoročne profite. Međutim, točka balansa svakako ovisi od kompanije do kompanije.