Propast Thomas Cook Grupe, najstarije turističke agencije na svijetu, mnoge druge agencije je zabrinula. Međutim, njena propast nije neočekivana jer je poslovni model zastario i, kako nam je rekao Siniša Topalović, konzultant u Horwath HTL, uvelike su se oslanjali na paketirane aranžmane, dok je tržište snažno krenulo u individualna putovanja i online segment.
- Thomas Cook, je za razliku od TUI-a i sličnih turoperatora, prekasno, neefikasno i nedovoljno duboko ušao u vertikalnu strategiju diverzifikacije, odnosno ulaska u druge komponente turističkog proizvoda, poput hotelskih operacija, rekao je Topalović.
Za Hrvatsku propast Thomas Cook Grupe, ne znači puno, osim eventualno za najveće turoperatore. No puno više koristi imat će upravo outgoing turoperatori na britanskom tržištu koji će preuzeti postojeće klijente Thomas Cooka. Tržišni optimizam tako je zapravo vidljiv u porastu cijene dionice TUI-a koja je u dva dana porasla za gotovo 14 posto.