Svijet
StoryEditor

Brendiranje - ‘Život nakon smrti‘ novi je projekt kultne stilistice Jenne Lyons

12. Ožujak 2021.
Nakon gotovo četiri godine otkad je nestala sa scene, Lyons se vraća pod svjetla reflektora i dokazuje da jednom dobro izgrađen osobni brend ne gubi snagu. Svoj je brend odlučila oživiti na servisu za internetski prijenos, ovaj put na HBO-u. Naime, osnovala je dvije kompanije: agenciju znakovita imena Lyons LAD ili Lyons Life After Death (Život nakon smrti) i Loveseen

Kad je prije četiri godine u medijima odjeknula vijest da Jenna Lyons odlazi iz kompanije JCrew, modni svijet, ali i fanovi njezina lika i djela, ostali su, blago rečeno, zatečeni tom odlukom. Lyons nije samo brend JCrew postavila na noge i učinila ga jednom od najpoželjnijih modnih marki stylish Amerikanki srednjeg i višeg sloja, već ga je i utjelovila. JCrew je bio Jenna Lyons. Jenna Lyons je bila JCrew. I O. K., mjesecima prije te odluke šuškalo se o problemima u kompaniji, činilo se da njezino kreativno vodstvo (čitaj: Jenna) ne uspijeva pogoditi ukus mlađih milenijki i predstavnica generacije Z te se prilagoditi najvećem rasadniku modnih trendova u povijesti – Instagramu.

Usprkos tomu publika se nadala da će Lyons nekako isplivati. Ta nije li upravo ona zaslužna za transformaciju JCrewa od nenametljive, srednjostrujaške modne marke do brenda koji, kako su mu tepali mediji, 'odijeva Ameriku' (a i tadašnju prvu damu, superstiliziranu gospođu Obama) i ubire milijarde dolara prihoda? Njezino povlačenje iz svijeta mode, iz kompanije, označilo je kraj jedne ere u modnoj povijesti, ere u kojoj je jedan kreativac mogao izgraditi brend oslanjajući se isključivo na vlastitu viziju, bez pomoći digitalnih platformi kakva je, primjerice, Instagram. S druge strane, Lyons je sama po sebi bila brend – utjelovljenje coolnessa, fantastična stilistica koja je naučila žene kako kombinirati osnovne, nerijetko i maskuline odjevne komade sa štiklama, žarkim bojama, neobičnim detaljima poput upečatljiva nakita ili predimenzioniranih naočala za vid.

Naprosto je bilo nevjerojatno pomisliti da će takva žena pasti u zaborav. Srećom, to se ipak nije dogodilo. Nakon gotovo četiri godine otkako je nestala sa scene (a to je razdoblje za ovo moderno, ubrzano vrijeme čitava vječnost), Lyons se vraća pod svjetla reflektora i dokazuje da jednom dobro izgrađen, autentičan osobni brend ne gubi svoju snagu, može biti lukrativan ako, dakako, odabere dobar medij za svoju ekspanziju.

Raskid s JCrewom

Jenna Lyons je svoj brend odlučila oživiti gdje drugo nego na streaming-servisu, ovaj put na HBO-u. Naime, osnovala je dvije kompanije – agenciju znakovita imena Lyons LAD ili Lyons Life After Death (Život nakon smrti), koja pokriva raznovrsne djelatnosti od uređenja interijera do stiliziranja i brendiranja, te Loveseen, tvrtku koja se bavi proizvodnjom umjetnih trepavica. Na pitanje zašto je imenu agencije dodala akronim 'život nakon smrti', novinarima Financial Timesa odgovorila je da se zaista tako i osjećala kada je nakon više od 27 godina odlazila iz JCrewa. Nastavila je da je tijekom godina postala sinonimom za brend (neki su je ljudi znali zvati Jenna Crew) te je i sama vlastitu personu i njezinu vrijednost izjednačila s poslom koji obavlja. Ne čudi što se osjećala pogubljeno ili, ako hoćete, mrtvo.

No, njezin novi život nije počeo odmah nakon karijere u JCrewu i to ne samo zato što je tražila vlastiti identitet, već zato što joj nitko nije nudio ništa zanimljivo da radi. Iako su je 2017. prijatelji tješili da se ne mora brinuti, jer je ona ipak ime u modnoj industriji, telefoni će se užariti od poziva, a ponude pljuštati sa svih strana, to se nije dogodilo. Lyons priznaje da su telefoni zvonili, ali nisu bili užareni. Posla koji bi je zaintrigirao ili, primjerice, ponuda da vodi neki drugi modni brend naprosto nije bilo.

Projekt 'Stylish'

Nakon pauze od godinu dana, stilisticu je šutnuo strah da više nikad u životu neće ništa raditi, bojala se budućnosti, kako financijske tako i svoje osobne. Ako ne postoji Jenna Crew postoji li Jenna Lyons? Njezina nova agencija je, stoga, zaista pokušaj da se udahne novi život postojećem brendu tako da taj 'život nakon smrti' u imenu agencije zaista ima smisla.
Kako je podijelila s novinarima The Cuta, presudan trenutak za Lyons bio je ručak s čuvenom urednicom Annom Wintour, koja joj je savjetovala da se ne bavi modom nego televizijom, jer je naprosto 'dobar televizijski materijal'.

U tom je razdoblju i nabasala na TV producenta koji joj je i ponudio jedan takav posao, a niz brainstorminga rezultirao je TV šouom 'Stylish', koji je hibrid dokumentarca, makeover emisije i natjecanja. Ili, kako pišu u The Cutu, kombinacija popularnih šouova 'Project Runway' (izbor za najbolji model), 'Home Makeover' (emisija o uređenju interijera) i 'The Rachel Zoe Project' (šou jedne od vodećih modnih stilistica). U 'Stylishu' je pak glavna nagrada posao u kompaniji Lyons LAD, koja je, u međuvremenu, povećala broj luksuznih klijenata koji bi htjeli da im Lyons i njezin tim urede interijere.

Projekt 'Stylish', koji se počeo emitirati početkom prosinca prošle godine na kanalu HBO Max, zapravo je strateški fantastičan potez. Kao prvo, omogućava gledateljima – postojećim fanovima, ali i mlađim generacijama, da upoznaju Jennu Lyons. Naravno, emisije su uglavnom skriptirane, pokazuje se ono što se želi pokazati, ali činjenica je da je publika Lyons tijekom njezina rada u JCrewu simpatizirala, cijenila, a ovo je način da je još bolje upozna i shvati kako funkcionira backstage. Lyons je prije sedam, osam godina dospjela u medije zbog svoje neuobičajene životne odluke – razvela se od partnera i zaljubila u ženu. I tada su ljudi poželjeli zaviriti iza zatvorenih vrata čuvene stilistice, a šouom im se ta želja donekle i ostvarila.

U posao s interijerima

Nadalje, Lyons nije publici bila poznata zbog svog rada u modnom biznisu; ona je već bila upoznata s njezinom vještinom uređenja interijera. Naime, intervju koji je svojedobno dala iz svoga doma privukao je pozornost čitatelja koji su kasnije 'guglali' fotografije prostorija njezina stana u Sohou.

Navodno je fotografija kupaonice sa zidovima obojenim u crno najtraženija fotografija ikad na platformi Pinterest. Otkako je šou pokrenut, Pinteres bilježi rast od 40 posto upita za 'Jenna Lyons apartment', a navodno je i žena bivšega britanskog premijera Davida Camerona kopirala uređenje njezine dnevne sobe. Stiliziranje odjevnih komada ili životnog prostora, Lyonsine su najveće snage i, umjesto i da čeka posao iz snova, Lyons je izmislila poslovnu priliku. I uspjela. Sa svoje 52 godine pokazala je da postoji život nakon smrti, ako nigdje drugdje, onda u svijetu osobnog brendiranja.

25. travanj 2024 06:16