Komisija je objavila smjernice za poboljšanje transparentnosti sustava rangiranja na internetskim platformama s obzirom na važnost koju rangiranje ima na internetu. Algoritamsko rangiranje određuje internetsku vidljivost ključnu za uspjeh milijuna poduzeća, posebno u uvjetima pandemije koja je mnoge od njih prisilila na poslovanje internetom. Smjernice dopunjuju zahtjeve Europske unije povezane s transparentnošću rangiranja u sklopu uredbe Platform-to-Business (P2B) i prve su takve vrste u svijetu. Objavljene smjernice uz to objašnjavaju glavne zahtjeve za online platforme navedene u spomenutoj uredbi, od potrebe određivanja ključnih algoritamskih parametara koji stoje iza rangiranja do njihova prenošenja tvrtkama.
Pošteno i otvoreno
Smjernice će pomoći internetskim platformama izraditi potrebne informacije dostupnim tvrtkama da bi mogle bolje odlučiti kako povećati i upravljati svojom internetskom vidljivošću, zbog čega će i korisnici na kraju dobiti najbolju kvalitetu usluga i dobara. Jednako će tako poduprijeti primjerenu i efikasnu provedbu zahtjeva transparentnosti kako bi se osiguralo pošteno ponašanje online platformi u rangiranju. Iako pravno ne obvezuju, smjernice će pomoći platformama i tražilicama ispuniti obveze povezane s transparentnošću funkcioniranja njihovih sustava rangiranja.
Uredba koja smjera promicati poštenje i transparentnost za poslovne korisnike online posredničkih usluga na snazi je, inače, od srpnja ove godine, otkad su online platforme i tražilice dužne u svoje uvjete upotrebe uvrstiti opis ključnih parametara prema kojima utvrđuju koliko će istaknute biti usluge i proizvodi na njihovim platformama. Smjernice daju dodatne informacije o poštovanju tih zahtjeva, čime je napravljen još jedan korak prema adekvatnoj informiranosti tvrtki o stvarima koje trebaju napraviti da bi bile bolje zastupljene i vidljivije na tim platformama.
Pravila za platforme
Sa sve bržim premještanjem ekonomije na internet rangiranje u tražilicama i drugim online uslugama postalo je važna komponenta poduzetništva i komercijalnog uspjeha pojedinih tvrtki u Europskoj uniji koje su kao nikada do sada ovisne o svojoj vidljivosti na internetu, što je pandemija samo dodatno ubrzala.
– Smjernice postavljaju standard za transparentnost algoritamskog rangiranja i povećat će pravednost internetske ekonomije koja pokreće inovacije i donosi dobrobit milijunima Europljana. Transparentnost je europski pristup i zato dovršavamo pravila za sve digitalne usluge da bi platforme surađivale s regulatorima i da bi najveće od njih davale više informacija o tome kako funkcioniraju njihovi algoritmi – izjavila je potpredsjednica Komisije Margrethe Vestager.