U Tokyu, u sjedištu Europa House povodom proslave prve godišnjice trgovinskog sporazuma EU i Japana održana je izložba kojom su članice Europske Unije prezentirale svoje proizvode u trgovinskoj razmjeni sa Japanom.
Osim hrvatskih vina i maslinovih ulja koji redovno završavaju na policama japanskih trgovina ove godine se predstavila i hrvatska edukativno tehnološka kompanija STEMI, sa svojim Hexapodom – edukacijskim robotom koji služi za rad u srednjim školama. STEMI Hexapod dio je robotičkog programa kojeg je hrvatska kompanija osmislila i na kojem rade već škole iz SAD-a, Hrvatske, BiH te uskoro i Njemačke. Program je osmišljen zajedno sa američkim partnerima, a učenike srednjih škola podučava 3D modeliranju, kreiranju mobilnih aplikacija te programiranju. Osim samog robota i robotičkog kurikuluma, osmišljen je i prijenos znanja učiteljima te potpuna podrška kako bi pratili učitelje u prijenosu znanja učenicima.
- Ovo nam nije prvi puta da smo nastupili u Japanu - dodaje Marin Trošelj, CEO STEMI-ja.
- Krajem 2018 osvojili smo prvu nagradu na sajmu novih tehnologija Transum, kao najbolji start-up pitch. Nadam se da će nam sudjelovanje na izložbi pomoći u otvaranju vrata japanskog tržišta koje je spremno za robotičke programe koje nudi STEMI - dodaje Marin Trošelj.
Hrvatski dio postava je osmislio veleposlanik Dražen Hrastić zajedno sa timom iz veleposlanstva.
- Događanje je počelo govorima g. Kajiyame Hiroshija, ministra gospodarstva, trgovine i industrije, gđe. Mori Masako, ministrice pravosuđa, g. Motegija Toshimitsua, ministra vanjskih poslova, i gđe. Patricije Flor, veleposlanice EU-a u Japanu, dok se g. Phil Hogan, povjerenik EK za trgovinu, obratio skupu video porukom. U skladu s temom digitalizacije i inovacija, događanje je bilo usmjereno na predstavljanje primjera inovativnih europskih i japanskih proizvoda u područjima kao što su robotika, virtualna stvarnost i umjetna inteligencija. Jedan od 13 europskih inovativnih proizvoda predstavljenih tijekom događanja bio je i STEMI Hexapod robot hrvatske start-up tvrtke STEMI koji je izazvao znatnu pozornost i interes sudionika događanja - zaključio je g. Hrastić.
Izložba traje mjesec dana, a može se pogledati u Europa House pri Delegaciji Europske Unije u Japanu.