Širenje koronavirusa rezultirat će prvim padom globalnog zračnog prijevoza u zadnjih desetak godina. Kombinacija otkazivanja putovanja i ograničenja međunarodnih letova koje su uvele pojedine aviokompanije stajat će zrakoplovnu industriju oko 880 milijardi dolara. Današnja infografika naglašava podatke kompanije 'OAG Aviation Worldwide' koja prati kako se globalni kapaciteti letova razlikuju od brojki iz prošle godine. I pad je dramatičan.
Zanimljivo je vidjeti kako su iz Međunarodnog udruženja za zračni promet u veljači procijenili da će gubitak biti samo 29,3 milijarde, ali tada se virus širio samo po Kini. Oni su već tada naveli kako se očekuje veliki pad, ali ovako nešto nisu mogli očekivati.
Azija prva na udaru
Skoro sve zemlje, počevši od Kine, uvele su neke zabrane i ograničenja zračnog prometa čak i prije nego li je WHO službeno proglasio pandemiju. Pad se već osjetio u veljači posebno jer su se kapaciteti letova smanjili u Kini u vrijeme njihove Nove godine. Također, najoštriji međugodišnji pad u zemlji zabilježen je 17. veljače 2020., uz 71 postotni pad letova u odnosu na isti datum 2019.
Kapacitet letova za Hong Kong, koji je već bilježio pad broja putnika zbog višemjesečnih prosvjeda, nastavio je s padom. Od 16. ožujka 2020. pao je za nevjerojatnih 81 posto u odnosu na 2019. godinu .
Europsko stanje
U međuvremenu, u Europi je Italija zabilježila pad letova od 22 posto što se podudara s najavom nacionalnog zastoja 9. ožujka 2020. Sada, kada se situacija pooštrila, letovi za Italiju i iz Italije smanjili su se 74 posto.
Od 11. ožujka 2020., SAD je počeo provoditi 30-dnevnu zabranu za putnike iz Schengenskog područja. Iako su Velika Britanija i Irska prvobitno bile izuzete, zabrana je ipak proširena i na te zemlje.
U međuvremenu, od 17. ožujka, granica između Sjedinjenih Država i Kanade zatvorena je za sva nebitna putovanja. Ovo slijedi prethodnu najavu kanadske vlade da će ograničiti ulazak samo kanadskih državljana, članova obitelji, stalnih stanovnika, diplomata i Amerikanaca.
Općenito govoreći, zemlje širom svijeta poduzimaju slične radnje kako bi ograničile širenje virusa i 'spljoštile krivulju'.
Prirodno, ekonomski utjecaj na aviokompanije je ogroman. Gotovo 40 posto letova na koje utječu europske zabrane putovanja temelje se na američkom tržištu, poput Delta i United Airlinesa, koji su već procijenili kako će izgubiti milijarde prihoda za ovu godinu.
Mnoge aviokompanije širom svijeta suočavaju se s prijetnjom bankrota tijekom sljedećih mjeseci, ako se ovi opadajući trendovi nastave. COVID-19 utječe na sudbine svih pa tako ni zrakoplovne kompanije nisu pošteđene. Što se tiče ograničenja, još nije poznato do kada će i u kojoj mjeri biti ukinuta.