Dionice Volkswagena su naglo porasle nakon što je tvrtka objavila kako je u odmaklim razgovorima sa svojim najvećim dioničarom Porsche Automobil Holding SE o mogućoj inicijalnoj javnoj ponudi dionica proizvođača sportskih automobila Porsche AG. Ulagači se nadaju da će inicijalna ponuda dionica otkriti vrijednost marke luksuznih automobila te da bi mogao biti jedan od najvećih svjetskih debija na burzi.
Analitičari procjenjuju da bi Porsche AG mogao biti procijenjen na do 90 milijardi eura (102 milijarde dolara), dok je trenutačna ukupna tržišna vrijednost Volkswagena oko 116 milijardi eura.
Izlazak na burzu bi također mogao promijeniti odnos snaga u najvećem europskom proizvođaču automobila, koji je pomno osmišljen nakon neuspjelog preuzimanja Volkswagena od strane Porschea 2009., što je rezultiralo Volkswagenovim preuzimanjem luksuzne marke. U to su vrijeme obitelji Porsche i Piech postale Volkswagenovi najutjecajniji investitori preko svoje holding tvrtke Porsche SE koja drži 31,4 posto u Volkswagenu i 53 posto glasačkih prava proizvođača automobila.
Dionice Volkswagena i Porschea SE skočile su za čak 10,2 odnosno 15,2 posto, a ulagači se nadaju da bi izlazak na burzu mogao povećati vrijednost marke Porsche i dati Volkswagenu dodatnu financijsku injekciju na putu prema potpunom prelasku na električna vozila.
Utrka s Teslom
Predloženi IPO decentralizirao bi korporativnu strukturu auto grupe na način za koji vodstvo vjeruje da će pomoći u približavanju Tesli. Osim Volkswagena, grupa kontrolira Audi, Bentley, Bugatti, Lamborghini, SEAT i Škodu, pa čak i marku motocikala Ducati. Ali Porsche je najprofitabilniji što pokazuju i prva tri kvartala 2021. kada je Porsche ostvario je trećinu dobiti cjelokupnog VW automobilskog odjela.
Što se tiče obitelji Porsche i Piech koje drže dobar dio dionica i glasačkih prava, postoji mogućnost da odluče smanjiti svoj udio u Volkswagenu kako bi kupili dionice Porschea AG na javnoj ponudi .Takav bi potez olabavio stisak obitelji nad njemačkom grupom u korist izravnog vlasništva nad markom sportskih automobila koju je osnovao njihov predak Ferdinand Porsche 1931. godine.
Volkswagen i Porsche SE odbili su komentirati pojedinosti, ali je proizvođač automobila rekao da konačna odluka nije donesena i da svaki dogovor moraju odobriti upravni i nadzorni odbori.
Jedan od izvora je rekao da je predsjednik Uprave Volkswagena Herbert Diess predstavio osnovni nacrt planova za IPO predstavnicima nadzornog odbora ranije ovog tjedna.
Inače, Porsche je u prošloj godini prodao 301.915 automobila, povećavši isporuke za oko 11 posto a za 2022. procjenjuju kako bi ta brojka mogla skočiti na 335.000 vozila.
Porsche i Rimac
Porsche je 2018. kupio 10 posto udjela u Rimac Automobilima, a 2019. ga povećao na 15,5 posto. Prošle godine u ožujku Porsche je proširo utjecaj u Rimcu s dodatnih 70 milijuna eura ulaganja pa sada vlasnička struktura izgleda tako da Porsche drži 24 posto udjela u Rimac grupi gdje je vlasništvo podijeljeno tako da 55 posto pripada kompaniji Bugatti/Rimac, a 45 posto Porscheu. Uz Porsche, Rimac Automobili surađuju s mnogim velikim proizvođačima automobila, uključujući Hyundai, Kiu, Aston Martin, Automobili Pininfarina, Koenigsegg i mnoge druge.