Turizam je sektor koji je neizmjerno pretrpio tijekom pandemije koronavirusa. Iako se pojavom cjepiva turizam počeo oporavljati od ekonomske štete prouzrokovane uvođenjem strogih epidemioloških mjera, čeka ga još dug put do potpunog oporavka.
Kako piše Bernard Marr, svjetski poznati futurist i influencer u području poslovanja i tehnologije te Forbesov kolumnist, jedna od najvećih briga turizma bit će kako poboljšati cjelokupno iskustvo putnika. Vjeruje da bi VR (virtual reality - virtualna stvarnost) i AR (augmented reality - uvećana stvarnost) mogli pomoći poboljšati iskustvo putovanja.
1. Virtualna putovanja
Virtualna stvarnost omogućuje istraživanje mjesta bez fizičkog putovanja, što je u uvjetima pandemije nekima jedina opcija 'putovanja'. Naravno, virtualna putovanja nikada u potpunosti neće moći zamijeniti osjećaj pravoga putovanja sa svim prizorima, zvukovima, mirisima i osjećajima boravna na novom, uzbudljivom mjestu, no i ona imaju svoju vrijednost.
Osim što uz njih možemo provjeriti odredišta prije nego što odlučimo hoćemo li tamo zaista putovati, virtualna putovanja također mogu pomoći posjetiteljima da dožive daleka odredišta, odredišta do kojih je teško doći ili ona kojima masovni turizam može naštetiti. Primjer za takva mjesta u našoj blizini su Venecija i Dubrovnik, koji su se u poslijednjih nekoliko godina prije pandemije borili s prenapučenosti tijekom turističke sezone.
2. Virtualni obilasci hotela
Zahvaljujući virtualnim obilascima, turisti mogu detaljnije razgledati hotele prije nego što ih rezerviraju. Neka luksuzna odmarališta, poput onih na Maldivima ili u Dubaiju, po najnovijem prihvaćaju virtualne ture kao način da pokažu svoje zadivljujuće hotele i kvalitetne sadržaje koje nude. Na taj način gosti ne mogu biti neugodno iznenađeni dolaskom u hotel.
3. Testni izleti i atrakcije
Avanturistički, odnosno pustolovni turizam bilježi sve veću popularnost te se njegova ponuda može vrlo dobro iskostiti. Osim provjeravanja hotela, virtualna stvarnost omogućuje testiranje različitih izleta i atrakcija. Drugim riječima, mogu se isprobati različita iskustva kako bi turisti mogli unaprijed odlučili žele li stvarno potrošiti svoje vrijeme i novac za to. Virtualni izleti stoga mogu pomoći turistima da bolje isplaniraju i iskoriste svoje dragocjeno vrijeme odmora.
Uz to, virtualna putovanja mogu potaknuti i rezervacije. Gost je možda skloniji rezervirati neki izlet nakon što stekne bolju predodžbu o njemu. To je izuzetno važno za putničke agencije koje žele povećati broj rezervacija nakon pandemije.
4. Virtualna nagivacija
Dakle, nakon virtualnog posjeta odabranoj destinaciji, pregledavanja hotela i isprobacanja virtualnih izleta, potrebna je samo još dobra navigacija do odabrane destinacije. I tu virtualna stvarnost može pomoći, i to uz Google Mapsovu aplikaciju Live View kao dodatak već poznatom Street Viewu. Ova aplikacija dostupna je na svim ARCore i ARKit mobilnim uređajima koji koriste kameru za dodavanje interaktivnih elemenata postojećem okruženju.
Jednostavno, uz Google Maps na uređaju s omogućenim AR-om, putokazi i upute prekriju street view i navigiraju u kojem smjeru hodati i kamo skrenuti.