Američki proizvođač motocikala Harley Davidson odmah će pokrenuti žalbu nakon što je Europska Unija najavila rigidnu carinu od čak 56 posto.
Prodaja prepoznatljivo iskrivljenih dvocilindarskih bicikala podliježe tarifi od 6 posto, ali je Ministarstvo gospodarstva Belgije obavijestilo Harley Davidson da se njegov tarifni status promijenio, koji stupa na snagu od lipnja ove godine. Tarifna stopa promijenila se jer je EU ukinuo vjerodajnice za obvezujuće informacije o podrijetlu (BOI), s trenutnim učinkom.
- Ovo je situacija bez presedana i naglašava stvarnu štetu eskalacije trgovinskog rata našim interesno-utjecajnim skupinama s obje strane Atlantika. Potencijalni utjecaj ove odluke na našu proizvodnju, poslovanje i ukupnu sposobnost tržišnog natjecanja u Europi je značajan - izjavio je glavni izvršni direktor Harley Davidsona Jochen Zeitz i dodao da se nametanje uvozne carine na sve Harley Davidson motocikle protivi svim pojmovima slobodne trgovine i, ako se provede, te će povećane tarife predstavljati ciljani konkurentski nedostatak za njihove proizvode, u odnosu na one europskih konkurenata.
BOI vjerodajnice omogućile su Harleyu da posluje po nižoj tarifi s motociklima iz svojih međunarodnih pogona, ali njihovo uklanjanje stvara krizu za ovu prepoznatljivu marku. U lipnju 2018. EU je nametnuo 25 postotnu dodatnu carinu na motocikle uvezene iz EU. Sada iznosi 31 posto, a predviđeno je da dosegne 50 posto 1. lipnja 2021.
S druge strane, uvozne carine SAD-a na europske proizvođače motocikala iznose 1,2 posto na motore do 800 kubika, te 2,4 posto iznad.
Još u ožujku 2018. godine Donald Trump je uveo carine od 25 posto na čelik i 10 posto na aluminij uvezen iz Europske unije. Trump je na Twitteru napisao da su 'trgovinski ratovi dobri i lako ih je dobiti'. Čak i da Harley Davidson koristi samo čelik proizveden u SAD-u, cijene koje je platio bile bi više, jer bi domaći proizvođači mogli podići cijene.
U znak odmazde, EU je 22. lipnja 2018. povećala carine na motocikle sa 6 na 31 posto (što je dodalo 2200 dolara prosječnom trošku Harley Davidsona), a nekoliko dana kasnije poduzeće je najavilo da će dio proizvodnje iseliti iz SAD-a kako bi izbjeglo više carine. Između prve polovice 2018. i prve polovice 2019., Harley Davidson je zabilježio pad prihoda i zarade. Padovi se možda ne pripisuju u potpunosti Trumpovim carinama i reakciji EU-a, ali vjerojatno su činili velik dio smanjenja.
- Europska unija odmah bi ukinula osvetničke carine na oko 3,4 milijarde američkih dolara robe, ako SAD ukloni svoje carine na metale uvezene iz EU - izjavio je Stavros Lambrinidis, veleposlanik EU-a u SAD-u.
Lambrinidis se nada da će predsjednik Joe Biden odmah ukinuti 25 postotnu carinu svog prethodnika na čelik i 10 postotni namet na aluminijske proizvode. EU bi, zauzvrat ukinula protumjere koje uključuju carine od čak 25 posto na oko 2,8 milijardi eura (3,4 milijarde dolara) uvoznih proizvoda iz oko 200 kategorija kao što su Harley Davidson motocikli, Levis traperice i bourbon viski.
Tvrtka sa sjedištem u Milwaukeeju posljednjih godina bilježi pad prodaje, posebice u SAD-u. U 2020. godini ukinula je 700 radnih mjesta na globalnoj razini u sklopu širokog plana restrukturiranja čiji je cilj oživljavanje prodaje i izgradnja nove baze kupaca. Tvrtka je također smanjila broj modela motocikala koje proizvodi i poduzela druge mjere smanjenja troškova.
Kompanija je u ponedjeljak izvijestila o 259 milijuna dolara neto prihoda u prvom tromjesečju godine, što je gotovo četiri puta više od 70 milijuna dolara koliko je uprihodila u prvom tromjesečju 2020.
Većina dobiti od prodaje bila je u Sjevernoj Americi, gdje je tvrtka objavila povećanje prodaje za 30 posto. Prodaja je pala u Latinskoj Americi i ono što tvrtka klasificira kao EMEA, što je kratica za Europu, Srednji istok i Afriku. Prodaja u Aziji nije se mijenjala.
Harley motocikli već su skuplji od mnogih konkurenata, što znači da bi dodatno poskupljenje moglo dodatno otežati prodaju motocikala.