Googleov samovozeći automobil će se ovog ljeta početi voziti ulicama Palo Alta, a Amerikanci se počinju navikavati na ideju da ljudi nisu jedini koji mogu upravljati volanom.
Štoviše, neprofitna organizacija Eno Foundation je u studiji pokazala kako bi samovozeći automobili mogli spasiti 21 700 života i uštedjeti 450 milijardi dolara godišnje. Brojke su održive čak i ako neki od Googleovih automobila dožive prometne nesreće.
Pitanje do kojeg dolazimo jest koliko su ljudi spremni vožnju prepustiti samovozećim vozilima. Anketa koju je provela medijska agencija Ferenstein Wire pokazuje kako bi se 27 posto Amerikanaca odreklo uloge vozača u korist samovozećih automobila.
Business Insider procjenjuje kako će do 2020. na cestama biti otprilike milijun samovozećih automobila. Barclay‘s, pak, predviđa kako će takva situacija biti štetna za automobilsku industriju kakvu danas poznajemo. Naime, u narednih 25 godina Barclay‘s očekuje pad prodaje automobila od 40 posto.
71 posto ispitanika nije spremno odustati od vozačkog sjedala. Međutim, možda jednostavno neće imati izbora. Teslin Elon Musk smatra kako će vlade u konačnici zabraniti ljudima da voze zato što je previše opasno i podložno greškama.
Bill Gurley, jedan od članova odbora Ubera, smatra kako će samovozeći automobili ipak morati znatno napredovati prije nego ljudi pristanu da ih oni zamijene. Trenutno su strojevi pretjerano podložni greškama, a ljudima je i dalje prihvatljivija ideja da prometnu nesreću uzrokuje čovjek, a ne računalo.