
Commodore se vraća – s novim smartphoneom!

Commodore, tvrtka zaslužna za revoluciju osobnih računala, ponovno je na tržištu – s vlastitim modelom smartphonea.
Za one koji su premladi da se sjećaju, Commodore je sredinom osamdesetih dominirao tržištem osobnih računala. Kompanija je prodala čak 17 milijuna osobnih računala, zbog čega se nalazi u Guinnessovoj knjizi rekorda. Osnivač tvrtke, Jack Tramiel, ostao je poznat po svojoj izjavi kako računala treba raditi 'za mase, ne za klase'.
Povijesni pregled
Tramiel je 1954. godine u Torontu osnovao kompaniju Commodore International. 1977. godine Commodore počinje s prodajom svog prvog računala imena PET, po cijeni od 495 dolara, što je bio pravi šok na tržištu osobnih računala, s obzirom da su ostali proizvođači svoja računala prodavali po cijeni od 2500 dolara. Uslijedili su modeli VIC-20 i Commodore 64, nakon čega je Tramiel napustio kompaniju. 1994. kompanija je proglasila bankrot.
PET – ovaj put smartphone
Međutim, u ožujku ove godine su dva talijanska poduzetnika, Massimo Canigiani i Carlo Scattolini, u UK-u registrirali Commodore Business Machines Limited. Dvojac tvrdi da su otkupili prava na brend i zaštitni znak u 38 zemalja, uključujući SAD.
Commodore se sada vraća sa smartphoneom imena PET. Smartphone koristi Android operativni sustav Lollipop. Zaslon je veličine 5,5 inča. Model s 2 GB RAM-a i 16 GB interne memorije koštat će oko 300 američkih dolara, a model s 3 GB RAM-a i 32 GB interne memorije oko 365 američkih dolara. Na stražnjoj strani uređaja nalazi se kamera od 13 megapiksela s LED bljeskalicom, a prednja kamera ima rezoluciju od osam megapiksela. PET podržava dvije SIM kartice te 4G.
PET igra na kartu nostalgije
Commodore PET dolazi s dva prethodno instalirana emulatora – VICE C64 i Uae4All2-SDL Amiga emulator - kako bi nostalgični gejmeri (i novi zaljubljenici) mogli zaigrati neke od C64 i Amiga naslova iz osamdesetih.
Korisnici će moći izabrati između crnog, bijelog, svijetlo smeđeg, a možda i zelenog i plavog kućišta. Commodore PET će najprije biti dostupan u Italiji, Francuskoj, Njemačkoj i Poljskoj, a nakon toga će se dalje širiti na europsko i američko tržište.