Tehnopolis
StoryEditor

Ekonomija koja stoji iza aplikacija veća je od Hollywooda

01. Veljača 2015.
Piše:
lider.media

Čitajući Appleovu izjavu za medije uoči financijskih izvješća za posljednji kvartal 2014. godine, tehnološki analitičar Horace Deidu uočio je jako zanimljiv podatak.

Naime, iOS App Store je u 2014. godini developerima ‘podijelio‘ 10 milijardi dolara, što je, napominje Deidu, jednak iznos onomu kojeg je Hollywood zaradio na kino blagajnama u SAD-u. Iz tog je podatka analitičar izveo zanimljivu premisu, koja glasi ovako:

- Iako zarada na kino blagajnama ne čini ukupan prihod Hollywooda, tako niti ova Appleova računica ne daje potpunu sliku prihoda od aplikacija – tu su još i Android, reklame, usluge i razvoj. Kada bismo sve uključili, aplikacije su trenutno veća ekonomija nego što je to Hollywood.

Apple u izjavi tvrdi i da je App Store stvorio 627 tisuća radnih mjesta. Deidu taj podatak suprotstavlja brojci od 374 tisuća radnih mjesta koje je Hollywood kreirao (doduše, ti su podaci stariji i datiraju iz 2011. godine). Dodaje i da je iz ove perspektive moguće tvrditi kako je ekonomija koju kreiraju aplikacije ‘otvorenija‘, kako ‘ima veći domet‘ te ‘brže raste‘.

Ovaj je ‘sukob‘ zanimljiviji na kulturalnoj razini. Kako se manifestira? Tako što mediji više pričaju o Facebooku i Twitteru nego što to čine sami korisnici. Tako što BuzzFeed prisutniji od MTV-a. Tako što zvijezde YouTubea intervjuiraju američkog predsjednika. Ovakvih će statistika biti sve više.

16. travanj 2024 04:33