Tehnopolis
StoryEditor

Glazbeni servis Spotify omogućit će obiteljske korisničke račune

21. Listopad 2014.
Piše:
lider.media

Glazbeni servis Spotify je u ponedjeljak izjavio kako kreiraju mogućnost dijeljenja korisničkog računa s članovima obitelji. Bilo tko s premium računom može dodati još četiri člana obitelji, pri čemu će ti korisnički računi stajati dvostruko manje. Ova će usluga biti dostupna kroz nekoliko tjedana.

Uvijek je bilo onih koji su dijelili korisničke račune tako da se ulogiraju na nekoliko uređaja i onda podijele te uređaje članovima obitelji. Nažalost, usluga nije dizajnirana na način da to podržava. Tako da, ukoliko vaša kći odluči slušati glazbu dok je vi već slušate, netko će biti nesretan. Playliste i društvene veze se također dijele.

Obiteljske pretplate su priznanje da su članovi obitelji nešto više od novih korisničkih računa. Čini se kako je ovo jedan od posljednjih pokušaja neke tehnološke kompanije da izgladi tenzije između onih koji prodaju digitalne medije i onih koji ih konzumiraju.

Kada su knjige, albumi i filmovi bili fizički proizvodi, kućanstvu je trebao samo jedan primjerak. Bila je sasvim normalna stvar pročitati knjigu i proslijediti je drugim članovima kućanstva. Ali jednostavno dijeljenje digitalnih kopija iz tehnološke se perspektive činilo suviše jednostavnim, pa su kompanije koje prodaju digitalni sadržaj pokušale otežati taj postupak i tako uvjeriti ljude da nastave plaćati. Ustanovljena su pravila o tome kako se digitalni sadržaj smije koristiti, a gotovo je svaki oblik dijeljenja definiran kao piratstvo.

Spotify nije prva tvrtka koja je počela odbacivati tu filozofiju. Rival Spotifyja, Rdio, ima obiteljski plan koji funkcionira na sličnim osnovama. Apple i Amazon su nedavno najavili softver koji obiteljima dopušta da povežu do pet računa.

Iako se ovi potezi iz perspektive korisnika čine kao jedino zdravorazumsko rješenje, više se toga odvija u pozadini. Skinuti sadržaj podložan je licencama koji definiraju kako se pojedina knjiga ili pjesma smije koristiti. To objašnjava zašto je Kindleov program posuđivanja bio takav nered – nije se odnosio na sve naslove, svaka je knjiga mogla biti posuđena samo jednom i posudba je bila ograničena na 14 dana. Međutim, kompanije koje prodaju sadržaj nikada neće odustati od ograničenja do granice s kojom su svi zadovoljni. Popuštanjem samo podsjećaju korisnike da zapravo nikada nisu u potpunosti u posjedu pjesama ili knjiga koje su skinuli.

Za korisnike Applea i Amazona, dijeljeni korisnički računi su u suštini bonus – samo olakšavaju nešto za što ljudi osjećaju da bi trebali smjeti raditi. Spotify cilja na više. Kompanija računa da će ljudi koji trenutno dijele račune, dakle imaju besplatne korisničke račune, uvidjeti prednosti njihove ponude i u konačnici plaćati tu dvostruko jeftiniju opciju.

27. travanj 2024 05:35