U bespućima interneta postoji stranica na kojoj vladaju mačke i psi, na kojoj su psovke i tzv. ‘hejtanje‘ uobičajena pojava i na kojoj se isječci iz Gospodara prstenova koriste za izražavanje emocija poput ljutnje ili osvete.
Sad ste vjerojatno pomislili kako postoji milijun takvih stranica, ali ova je popularnija i od, primjerice, New York Timesa.
Iako na prvu izgleda kao još jedna platforma za dijeljenje i uploadanje fotografija, zapravo je internetska zajednica koja obuhvaća generacije korisnika koji s ostatkom zajednice i svijeta dijele šale, memove, GIF-ove (najjednostavnije, format za fotografije i jako kratke video zapise s nekakvom šaljivom udarnom poantom, prilagođen posebno za dijeljenje po društvenim mrežama), osobna iskustva, poglede na svijet (pri čemu je jako čest pogled ‘I don‘t want to live on this planet anymore‘) i slično. Sadržaj je često popraćen jezgrovitim i smiješnim naslovima koji privlače pažnju posjetitelja.
Imgur (izgovara se ‘imager‘) je, dakle, mjesto na kojem možete objavljivati i pretraživati fotografije i GIF-ove. Tvrtka ima samo 11 zaposlenika, a nalazi se u San Franciscu, na četvrtom katu relativno niske zgrade, čiji ulaz smrdi po smeću i sredstvu za dezinfekciju.Imgur je, međutim, profitabilna tvrtka zahvaljujući prikazivanju reklama filmskih studija i izdavača video igrica, te je na putu da uđe u klub najposjećenijih internetskih stranica na svijetu. Mjesečno broji više od 120 milijuna posjetitelja.
- GIF-ovi funkcioniraju zbog toga što je udarna poanta momentalno jasna. Taj je koncept u potpunosti drugačiji od bilo koje forme sadržaja na internetu. – objašnjava Alan Schaaf, dvadesetšestogodišnji osnivač Imgura.
Tvrtka nije imala početni kapital, što je rijetka pojava. Ima opciju Imgur Pro profila na kojem nema reklama, analitika je bolja i sadržaj prošireniji, te se za tu opciju plaća 24 dolara godišnje.
Privlačnost ove stranice djelomično leži u jednostavnosti korištenja. Naime, registracija nije nužna, sadržaj se pregledava jednim klikom, a odobravanje ili neodobravanje manifestira se sličnim principom kao like i dislike (na Imguru se to zove up/down vote).Najpopularniji sadržaj prikazuje se u galeriji koja se nalazi na početnoj stranici Imgura, a ima otprilike 77 milijuna pogleda dnevno.
Schaaf je stranicu pokrenuo 2009. godine kao student na Sveučilištu u Ohiu. Imgur je u startu zamišljen kao platforma za upload fotografija za Reddit, budući da su druge platforme za upload fotografija, primjerice Photobucket, imale ograničenja ukoliko korisnici nisu platili određeni iznos.
Stranica se prvih šest mjeseci financirala donacijama korisnika, a onda je Schaaf dobio 25 tisuća dolara iz malog fonda povezanog s njegovim fakultetom i pokrenuo Google Ads da bi platio troškove. U sljedećih je nekoliko godina pokrenuo i Imgur galeriju i polako osvajao internetske posjetitelje. 2011. godine tvrtku je preselio u San Francisco kako bi bio u centru tehnološke industrije. Danas je Imgur posjećeniji od Reddita, koji broji 85 milijuna mjesečnih posjetitelja.