Čini se da novac jednostavno curi iz Microsoftovog brenda Surface i možda će morati razmisliti o zatvaranju tog dijela poslovanja, tvrdi Gregg Keizer za Computerworld.
On je iznio vlastitu kalkulaciju prema kojoj je Microsoft izgubio 1,73 milijarde dolara otkad je pokrenuo Surface 2012. godine. Ukupni gubitak u 2014. godini iznosi 680 milijuna dolara, a u prošloj 1,049 milijardi dolara, tvrdi Keizer.
Kalkulacije kažu i da je Surface samo u prvom kvartalu ove financijske godine izgubio 363 milijuna dolara, što je najveći kvartalni gubitak do sad. Keizer tvrdi da su te brojke rezultat velikih otpisa Surface Mini tableta koji nikad nije došao do tržišta iz straha da se neće dobro prodavati.
Za gubitke su odgovorni i proizvodni troškovi Surface Pro 3, koji se počeo prodavati tek 1. kolovoza. Zbog kasnog datuma izlaska samo je malena porcija od prodaje uključena u lipanjsko financijsko izvješće. Keizer tvrdi da 1,73 milijarde dolara možda nisu velik gubitak za bitku veliku kao Microsoft, ali i dalje je to velika brojka koja čini tri posto Microsoftove marginalne kontribucije.
Surface je rezultat vizije prijašnjeg Microsoftovog CEO-a, Stevea Ballmera, koji je od Microsofta želio napraviti kompaniju ‘uređaja i usluga‘. Kada je, međutim, Satya Nadella preuzeo Ballmerovu ulogu, odustao je od te vizije rekavši da je Microsoft tvrtka koja se fokusira na ‘produktivnost i platforme‘.
- Nedavno smo se opisali kao kompanija ‘uređaja i usluga‘. Iako su uređaji i usluge bili korisni za početak transformacije, sada moramo svoju jedinstvenu strategiju dovesti do savršenstva. Moramo ponovno izmisliti produktivnost i osnažiti svaku osobu i svaku organizaciju na svijetu da želi postići više. – napisao je Nadella u mailu svojim zaposlenicima.
Iako Nadella nije direktno komentirao gubitke Surfacea, postaje očito da će morati razmisliti o tome želi li i dalje održavati na životu posao koji generira toliko gubitaka.
Jan Dawson, glavni analitičar tvrtke Jackdaw Research, rekao je Keizeru: - Ako prodaja Surfacea ne raste, ako bilježi gubitke i ne stvara tržište, koja je zapravo poanta? -