Američki tehnološki divovi u konstantnom su sukobu s europskim regulatorima kad je riječ o privatnosti.
Osim Googlea, koji je stalna tema rasprava u EU, na red je došao i Facebook. Nizozemski regulatori odlučili su istražiti Facebookove izmijenjene uvjete korištenja.
Facebook je nedavno odlučio pojednostaviti način na koji se uvjeti korištenja prezentiraju korisnicima, budući da su uvjeti dosad pisani krutim administrativnim stilom koji nije bio pretjerano razumljiv niti zanimljiv korisnicima. Zbog toga su odlučili pravila o korištenju privatnih podataka korisnika napisati konciznim i svima razumljivim stilom.
U novim uvjetima korištenja, međutim, piše da Facebook ima pravo koristiti informacije sadržane u postovima, porukama i ostalim online interakcijama 1,3 milijarde korisnika za vlastiti poslovni cilj – oglašavanje.
Ta je problematika temelj istrage koju je Nizozemska pokrenula. Temeljno pitanje jest koliko su takvi uvjeti korištenja usklađeni s lokalnim odredbama o zaštiti podataka.
Nizozemski regulatori, College Bescherming Persoonsgegevens, odnosno C.B.P., izjavili su kako su kontaktirali Facebook te zatražili odgodu provođenja novih uvjeta dok se istraga ne dovrši. Oni imaju pravo kazniti kompaniju ukoliko krši pravila privatnosti države. Primjerice, u ponedjeljak su izjavili kako će kazniti Google s 18 milijuna dolara ukoliko kompanija ne prestane koristiti povijest pretraživanja i lokacijske podatke korisnika s ciljem individualiziranja oglašavanja.
Facebook je odgovorio kako su novi uvjeti korištenja usklađeni sa zakonima zemalja. Iz kompanije su dodali kako su iznenađeni i razočarani pokrenutom istragom.