Tehnopolis
StoryEditor

Očekuje se četverostruki rast društvenih mreža u komunikaciji s korisnicima

04. Listopad 2012.

Najveći utjecaj na poslovanje tvrtki u budućnosti imati će tehnologije kojima se ljudi povezuju. Naša sposobnost stvaranja veza raste vrtoglavom brzinom što predstavlja veliku priliku, ali i veliki rizik.

Društveni mediji, kolektivna inteligencija i analiza velike količine podataka koji nastaju u tim interakcijama brzo postaju čimbenik koji može ili unaprijediti ili uništiti poslovanje, rekao je predstavljajaući rezultate istraživanja ‘IBM CEO Study 2012‘ glavni direktor tvrtke IBM Hrvatska, Krešo Perica na otvaranju desetog jubilarnog IBM Foruma. 

IBM Global CEO Study 2012. provedeno je među više od 1,700 izvršnih direktora iz 18 industrija i 64 zemlje širom svijeta, uključujući i izvršne direktore nekoliko hrvatskih tvrtki, i pokazalo je da su izvršni direktori izravno ukazali na tehnologiju kao na čimbenik za koji vjeruju da će u najvećoj mjeri izmijeniti poslovanje njihovih tvrtki.Predstavljajući rezultate studije Perica je istaknuo da se u 82 posto ispitanih karakteristika uspješne tvrtke ne razlikuju od onih manje uspješnih, no ključ čini onih 18 posto. Od ispitanih direktora njih 50 posto inovacije vidi izvor rasta njihovih kompanija, za 66 posto je to odnos s korisnicima, a 71 posto ljudski kapital smatra temeljem budućnsoti tvrtke.

Pokazalo se da je jedna od razlika između uspješnih i manje uspješnih kompanije sposobnost direktora da provedu odluke i planove. Nema daljenjeg razvoja, rekao je Perica, bez oslobađanja kreativnog potencijala zaposlenika koji se trebaju moći usuditi promijeniti dosadašnji način rada i razmišljanja i iskoračiti izvan ustaljenih procesa. U odnosu s korisnicima pravi je izazov kako prikupljati podatke o korisnicima i kako upoznati njihove individualne potrebe. Studija pokazuje da velik broj direktora kod investicija prioritetom smatra ulaganje u prikupljanje i analizu podataka o korisnicima i izvlačenje korisnih zaključaka iz tih podataka s ciljem razumijevanja korisnika kako bi bili u stanju u što kraćem roku odgovoriti na potrebe tržišta.

- U sljedećih tri do pet godina doći će do velikih promjena u odnosu i s komunikaciji s korisnicima. Direktna ljudska komunikacija će uvijek ostati nezamjenjiva, ali dolazi do izrazite promjene u vidu rasta društvenih mreža. Očekuje se da će korištenje društvenih mreža doživjeti četverostruki rast, dok će korištenje klasičnih medija u kontaktu s korisnicima imati značaja pad. Prevladat će ono što omogućuje direktnu komunikaciju – rekao je Perica. Podaci prikupljeni u IBM Global Study 2012 pokazuju da je razlika između uspješnih i neuspješnih tvrtki jako velika baš u tom segmentu prikupljanja i analize podataka o korisnicima.

U segmentu inovacija, pokazuje se kako je skupo imati vlastite istraživačko-razvojne centre pa tvrtke sve više pribjegavaju partnerstvima u inovacijama. Takvi se partneri mogu tražiti u vlastitom psolovnom ekosistemu, te šritoj društvenoj zajednici, sveučilištima, znanstvenim institutima itd. U tom kontekstu Perica je iznio primjer IBM Innovation Jam-a koji se redovito online održava između svih 430 tisuća zaposlenika koji tada mogu iznijeti svoje ideje, ali i na sveučilištima diljem svijeta.- Nema načina za efikasan i brz razvoj inovacija, ljudskih potencijala i odnosa s korisnicima bez primjene suvremenih tehnologija. Prošle godine IBM je proslavio svoj stoti rođendan i sto godina uspješnog poslovanja. Upravo, 2012. godina označava i početak novog IBM-ovog stoljeća. Ovogodišnji Forum je poseban jer obilježava jubilarnu desetu godinu održavanja. Važna tema koja će oblikovati budućnost, a o kojoj ćemo raspravljati je rast. Rast kroz inovacije, rast kroz liderstvo i rast putem naprednih tehnologija. Počelo je novo računalno doba, a to je računalstvo koje postaje sve više određeno znanjem, inteligentnije je i usmjerenije novim uvidima - zaključio je Perica.

U sklopu prvog konferencijskog dana IBM Foruma održan je okrugli stol pod nazivom Rast3 – inovacije, liderstvo, tehnologije na kojem su sudjelovali Krešo Perica, glavni direktor, IBM Hrvatska, Zoran Stanković, potpredsjednik za financije i član Uprave, Atlantic Grupe, Hrvoje Veselko, direktor prodaje, Vipneta, Damir Novinić, ravnatelj Agencije za investicije i konkurentnost i Ivica Matošević, vlasnik, Vina Matošević. Sudionici okruglog stola složili su se da je poslovanje temeljeno na djelotvornom upravljanju uz primjenu naprednih tehnologija i usluga te neprekinutom stvaranju inovativnosti temelj rasta i poslovne izvrsnosti unatoč današnjim izazovnim vremenima.

20. travanj 2024 01:51