
Prihod Facebooka narastao je za 61 posto u drugom kvartalu.Prodaja je narasla sa 1,81 milijardu na 2,91 milijardu u ovom periodu, što je nadmašilo čak i procjenu analitičara koji su prognozirali 2, 81 milijardu dolara prihoda.
Takve brojke rezultat su bolje marketinške strategije te tvrtke – kvaliteta promocije je porasla, dodane su opcije za video oglašavanje, a debitirale su i aplikacije koje ciljaju na mobilnu publiku.
- Facebook jednostavno bolje funkcionira što se tiče oglašavanja. Ima sve veće prihode što se toga tiče, a većina prihoda odnosi se na mobilne uređaje. – izjavio je analitičar Shyam Patil.
Facebook ima čak 1,5 milijuna oglašivača.
Cijena na burzi dosegla je 75,45 dolara, što je više od rekorda postavljenog u ožujku, koji je iznosio 72,03 dolara. Dionice Facebooka ove su godine narasle za čak 30 posto.
Neto dobit iznosi 791 milijun dolara, odnosno 30 centi po dionici, a samo godinu prije iznosila je 333 milijuna dolara, odnosno 13 centi po dionici.
Facebookov rast potaknut je brendovima i oglašivačima koji plaćaju više zbog sve kvalitetnijeg oglašavanja. Cijena oglasa udvostručila se u odnosu na prošlu godinu.
Facebookov rast na tragu je Googleovih prošlotjednih rezultata koji su također nadmašili očekivanja, i to poglavito na krilima online oglašavanja. Međutim, iz Googlea tvrde da je došlo do pada cijena oglasa za šest posto. Facebook je, pak, s manje oglasa sakupio više prihoda.
Ta tvrtka već dugo radi na oglašavanju. Osim novosti kao što je mogućnost video oglašavanja, Facebook je prošli mjesec kupio i startup LiveRail, koji se bavi video oglašavanjem na cijelom internetu, ne samo na društvenim mrežama.
To nije jedina Facebookova akvizicija. Mark Zuckerberg je u veljači najavio da je spreman ponuditi 19 milijardi dolara za kupnju WhatsAppa, aplikacije za dopisivanje koju koristi više od pola milijarde ljudi, a ovaj je tjedan zaključena kupnja kompanije Oculus VR.
Zuckerberg je najavio i mnoge druge usluge te ulaganja u nove tehnologije.
- Ulagat ćemo u online plaćanje. – izjavio je. Dodao je da će nastaviti tražiti načine privlačenja korisnika. Prema procjenama, korisnici u SAD-u troše 40 minuta dnevno na tu društvenu mrežu.
Facebook trenutno ima 1,32 milijarde aktivnih korisnika mjesečno, što je više od brojke iz prošlog kvartala, koja je iznosila 1,28 milijardi mjesečnih korisnika. Prihod po korisniku sad iznosi 2,24 dolara, u odnosu na dva dolara iz prošlog kvartala i 1,60 dolara prošle godine.
- Facebookov model oglašavanja funkcionira fantastično. Jako oprezno pristupaju oglašavanju i paze kakav će učinak to imati na njihove korisnike. – kaže analitičar Josh Olson.
Facebook radi i na eksperimentalnim aplikacijama u inicijativi imena Creative Labs . Iz te je inicijative prošle godine proizašlo nekoliko aplikacija, kao što su Paper, koja korištenje društvenih mreža približava listanju časopisa, i Slingshot, aplikacija koja funkcionira na način da fotografija poslana u dopisivanju nestane ukoliko druga strana ne pošalje fotografiju kao odgovor.