Yahoo je predstavio novi sustav lozinki koji omogućava da se ulogirate koristeći jedinstveni kod koji će kompanija poslati na vaš mobilni uređaj.
U principu je riječ o dvofaktorskoj autentifikaciji, ali je iz procesa uklonjen prvi korak. Alex Stamos iz Yahooa taj je novi sustav predstavio na South by Southwest Interactive festivalu u nedjelju.
- Ovo je prvi korak prema eliminaciji lozinki. Mislim da se dosad kao industrija nismo dovoljno ‘stavili u cipele‘ korisnika. – izjavio je Dylan Casey iz Yahooa.
Kako bi opcija bila aktivirana, korisnici se moraju ulogirati na svoj korisnički račun putem dosadašnje lozinke i u opcijama aktivirati lozinku ‘na zahtjev‘ te registrirati svoj mobilni uređaj. Sljedeći put kad se ulogirate, polje za upis lozinke bit će zamijenjeno opcijom ‘pošalji moju lozinku‘, a Yahoo će na vaš mobilni uređaj poslati četveroznamenkastu lozinku.
Ovaj potez je korak naprijed prema većoj zaštiti korisničkih računa. Problemi su s obje strane – kompanijama se ponekad potkradu sigurnosne greške, a korisnici se baš i ne brinu o lozinkama. Unatoč upozorenjima, korisnici i dalje pribjegavaju lozinkama koje se svode na, primjerice, prezime.
Neki drugi startupi, kao što je Clef iz Oaklanda, pokušavaju riješiti problem potpuno drugačije. Oni, naime, pokušavaju brojčane kodove zamijeniti slikama koje je moguće skenirati.