Preporučeno
StoryEditor

Alan Klanac: Ne bojimo se liberalizacije i razmatramo utrku za linije u Grčkoj, Italiji i Španjolskoj

03. Studeni 2016.

Dva mjeseca prije isteka prijelaznog razdoblja i nastupanja potpune liberalizacije pomorskoga linijskog prometa na Jadranu, o spremnosti najvećega domaćeg putničkog brodara za skorašnju europsku konkurenciju, ali i o mogućem izlasku na tržišta drugih mediteranskih zemalja, stanju bijele flote, ulaganjima u nove brodove, planiranim projektima i najavljivanoj privatizaciji državnog poduzeća, govori Alan Klanac, predsjednik Uprave riječke Jadrolinije.

• Je li Jadrolinija spremna za tržišnu utakmicu s konkurencijom iz zemalja EU, potpunu liberalizaciju pomorskoga linijskog prometa koja nastupa 1. siječnja 2017.? – Jadrolinija je spremna. Od 1. siječnja unutarnji prijevoz moći će obavljati ne samo brodovi koji plove pod hrvatskom zastavom nego i oni pod zastavama Europske unije. Očekujemo da će mnogo hrvatskih brodara iskoristiti priliku da brodove prebaci pod druge zastave i tako postanu konkurentniji zbog nižih zahtjeva o sigurnosti i broja članova posade, što za razliku od hrvatske zastave neke europske zastave dopuštaju. Strane tvrtke i do sada su mogle otvoriti tvrtku u Hrvatskoj i ovdje obavljati prijevoz pod jednakim pravilima kao i sve druge.

• Natječaji za dobivanje koncesija još nisu raspisani. Znate li možda kada će biti i hoće li se, s obzirom na europska pravila igre, mijenjati uvjeti u odnosu na prijašnje natječaje? – Sve što znam neprovjerene su informacije. Očekuje se da bi se zbog hrvatskih obveza prema Europskoj uniji natječaj trebao raspisati do kraja godine. Kad je riječ o sadržaju i načinu, doista nemam nikakvih saznanja. Očekivao bih, s obzirom na veličinu posla i raspoloživost kapaciteta onih koji ih raspisuju, da će natječaji biti vrlo slični onima koji su bili prije tri i pol godine jer su već tada raspisani prema zahtjevima EU, osim što su se razlikovali po tome da je tada na brodovima morala biti isključivo hrvatska zastava, a sada će moći biti bilo koja zastava države iz Europske unije.

• Natuknuli ste da Jadrolinija razmatra izlazak na tržišta izvan Jadrana, šire mediteransko tržište unutar EU. Možete li o tome reći nešto konkretno? – Konkretno ne mogu, ali mogu reći da postoji nekoliko linija za koje imamo i znanje i konkurentnost. Jadrolinija ondje može pronaći svoj prostor, vrlo vjerojatno akvizicijom polovnih brodova mlađih godišta ili novogradnjama. Naš sektor razvoja proučava promet i konkurenciju na tim linijama i otvorenje hrvatskog tržišta prilika je da hrvatske tvrtke, uključujući Jadroliniju, uđu i na druga tržišta prije nego što se to dogodi ovdje. Mislim na mediteranske zemlje u kojima su veliki otoci i male udaljenosti, Grčku, Italiju, Španjolsku. To je sve što ću reći.

Cijeli intervju možete pročitati u novom broju Lidera.

Aleksandar Tešić

22. studeni 2024 07:34