Preporučeno
StoryEditor

Građani trojkom ocijenili kvalitetu usluga koje pruža javna uprava

29. Rujan 2016.
Piše:
Ivana Tarnaj

Hrvatski građani, njih tisuću, sudjelovalo je u telefonskom ocjenjivanju rada tijela javne uprave i reklo kako su službenici na šalterima, u ministarstvima i u tijelima lokane uprave, za svoj rad, na skali od 1 do 5 - zaslužili trojku. Istraživanje o radu javne uprave je za ministarstvo uprave provela agencija IPSOS, a ocijenjen je rad 18 tijela (Fina, HZZO, HZMO, HZ, HAKOM, MUP, Porezna upava itd.)

Najbolju ocjenu dobili su matični uredi, a kako i ne bi kada se u njih ide vjenčavati, što većina Hrvata smatra radosnim događajem u životu. Tako su matičari dobili ocjenu 3,6, a odmah iza njih dobre su ocjene dobile županijske bolnice s čijim osobljem su zadovoljstvo izrazili mahom ispitanici starije životne dobi.

Ovo istraživanje prvo je svoje vrste u Hrvatskoj i pokazalo je kako građani Hrvatske od službenika u državnoj ili lokalnoj administraciji najviše očekuju da su ljubazni. To je, na listi prijedloga, što bi trebalo promijeniti u radu javne uprave, bio zahtjev ispitanika broj jedan. Također, istraživanje je pokazalo kako 94 posto ispitanih nikada nisu uputili pritužbu ili prijedlog tijelu javne uprave.

- Na rad naših službenika žalilo se njih 5,5 posto, a najčešće su to bili muškarci stariji od 60 godina, visoke stručne spreme, iz Zagreba i Slavonije, rekla je Darija Gradski, povjerenica za etiku u Ministarstvu uprave.

- Kod nas prevladava normativni optimizam. Čestim se izmjenama propisa želi riješiti problem, ali time se stvara pravna nesigurnost. Prema poduzetnicima valja imati poseban odnos i moramo prestati s praksom "fali vam još jedan papir", rekao je zamjenik ministrice uprave Žarko Katić.

Naime, u tijelima javne uprave radi oko 260 tisuća ljudi. Kolika su ukupna davanja države za njihove plaće, doministar nije znao reći, ali je istaknuo kako je zasigurno riječ o značajnim sredstvima, pa bi shodno tome i usluge koje pružaju građanima trebale biti na višoj razini od ocjene dobar. Također, istaknuo je kako, osobno, nije zadovoljan ocjenom, a kao primjer zašto - navodi potrebu za uvozom radne snage u građevinskom sektoru.

- U pojedinim branšama, kao što su građevina, brodogradnja ili turizam, nedostaje kvalificirane radne snage i ti poduzetnici traže veće kvote radnih dozvola. Mora im se omogućiti angažman radnika iz drugih zemalja. Kolike su izravne štete od neučinkovitosti javne uprave ne znam, ali neizravne su očite. Stvara se nepovoljna poduzetnička klima, otežava se ulaganje jer investitori nemaju osjećaj pravne sigurnosti, rekao je Katić.

 

 

23. studeni 2024 03:13