Sigurnost putovanja i odredišta, internetske platforme, digitalizacija i umnoženi marketing, tehnološke inovacije i futurističke projekcije, održivi razvoj i zdravstveni turizam, neke su od glavnih tema najveće svjetske turističke burze ITB u Berlinu, koja će od srijede do 12. ožujka okupiti oko 10 tisuća izlagača iz 200 zemalja, uključujući i Hrvatsku
Hrvatski turizam se na ITB-u tradicionalno predstavlja u organizaciji Hrvatske turističke zajednice (HTZ), čiji je izlagački prostor ove godine nešto veći nego lani.
Dodatno svoju ponudu na tom prostoru predstavlja i 20-ak suizlagača, turističkih tvrtki i zajednica, NP Plitvička jezera i Croatia Airlines. Uz njih tu je i nekoliko stotina profesionalnih posjetitelja iz Hrvatske, ali i onih koji će sudjelovati na izlagačkim prostorima svojih stranih kompanija, hotelskih lanaca i drugih, a svi će tijekom ITB-a imati brojne poslovne razgovore s njemačkim i partnerima iz drugih zemalja.
Hrvatska s jačim nastupom
Ove se godine prvi put na ITB-u predstavlja i jedan startup iz Hrvatske, osječki Pointers, koji će održati i predavanje pred više tisuća ljudi o aplikacijama u turizmu, dok će HGK i Zajednica obiteljskog turizma također na velikom skupu predstaviti hrvatska iskustva i modele obiteljskog smještaja koji je rastući u svijetu.
"Na ITB-u ćemo imati dosta sadržajan program sa razgovorima s brojnim touroperatorima, uključujući i jednog od najvećih u svijetu TUI-je, ali i s avio prijevoznicima, uz ostale i s Lufthansom te drugima. Planiramo i susrete s predstavnicima turizma iz njemačkog Bundestaga, kao i susrete s nekim od ministara iz regije i s predstavnicima UNWTO-a te vjerujem da će sve to donijeti i nove prilike ali i konkretne poslova turizmu", poručio je uoči ITB-a ministar turizma Gari Cappelli.
>>>Može li nakon rekordne 2016. domaći turizam u 2017. još bolje?
Istaknuo je da je samo u Njemačkoj trenutni buking za Hrvatskom u porastu 20 do 30 posto u odnosu na isto vrijeme prošle godine, kao i da brojni partneri već sada razmišljaju i traže višegodišnji zakup kapaciteta u smještaju i zrakoplovima za Hrvatsku, što po Cappelliju, najbolje govori o porastu zanimanju tog iznimno jakog turističkog tržišta za Hrvatskom.
Na ITB-u oko 7 milijardi eura dogovorenih poslova
Kao i svake godine, ITB će se pozabaviti na više od 200 različitih skupova aktualnim trendovima u svjetskom turizmu, otvarajući ove godine dodatno temu zdravstvenog turizma, u čemu Europa, pa i Hrvatska s obzirom na veliki potencijal za razvoj želi konkurirati Aziji i drugim svjetskim regijama.
Organizatori ITB-a, Deutsche Messe, očekuju i više posjetitelja nego lani, oko 150 tisuća, a kako se radi o većinom poslovnoj publici iz gotovo svih segmenata turističke i industrije putovanja vjeruju da će biti i dosta dogovorenih poslova.
Prema procjenama, na ITB-u će se ove godine ‘obrnuti‘ ili dogovoriti oko 7 milijardi eura vrijednih poslova, a i Berlin i njegova ponuda očekuju dodatnu zaradu zbog ITB-a od nekoliko milijuna eura.
"Svjetski turizam zadnje dvije godine bilježi više od 1,2 milijarde stranih turista koji uz domaće turiste, koji putuju po vlastitim zemljama, donose svjetskoj ekonomiji nekoliko bilijuna eura prihoda, što tu industriju svrstava među prve četiri u svijetu, a ITB svojom sveuobuhvatnošću najbolje predstavlja tu snagu", poručuju organizatori te burze.