Osječki Farmeron, jedan od najpoznatijih i najuspješnijih hrvatskih startupova, preuzela je američka tehnološka kompanija Virtus Nutrition, specijalizirana za proizvodnu stočne hrane. Virtus Nutrition dio je veće grupacije poljoprivrednih kompanija, čiji je vlasnik Matt Swanson, inače jedan od investitora u Farmeron. Matija Kopić, osnivač i izvršni direktor Farmerona, čiji je glavni proizvod aplikacija u oblaku za praćenje i analizu poljoprivrednih aktivnosti na farmi, tom je prigodom istaknuo da obje kompanije dijele viziju stavljanja tehnologije i podataka u središte nove paradigme upravljanja farmama.
– Glavni nam je cilj znati sve što se ima za znati o svakoj farmi životinja. Pred nama je dugačak put, ali uzbuđeni smo zbog rada s Mattom i njegovim timom na agregiranju najveće baze podataka o farmama životinja na planetu – rekao je Kopić.
Vrijednost preuzimanja nije poznata, a u priopćenju navode da će Farmeron ostati zasebna kompanija te da Matija Kopić ostaje na poziciji izvršnog direktora. U izjavi za Lider Kopić je istaknuo da će Farmeronove podružnice u Osijeku i Zagrebu, gdje se nalazi istraživanje i razvoj, nastaviti rasti i to agresivnije nego do sada.
– Plan je širiti se agresivnije na tržištu supervelikih farmi krava, s eventualnim iskorakom na tržišta drugih životinjskih vrsta – rekao je Kopić.
Najveće Farmeronovo tržište je američko, a u 2015. godini upotrebljavalo ga je više od 10 posto mljekarskih farmi u SAD-u. Farmeron su 2010. godine osnovali Kopić i njegov kolega Marko Dukmenić, a uzlet se dogodio nakon sudjelovanja na Mini Seedcampu u Ljubljani 2011. godine nakon kojeg su primljeni u ugledni britanski akcelerator Seedcamp. Među prvim investitorima koji su Farmeronu dali razvojni kapital bili su Dave McClure, osnivač jednog od najvećih svjetskih inkubatora 500 Startups, i Britanac Robin Klein, partner u uglednom Index Venturesu. U 2012. godini je u prvoj investicijskoj rundi osigurao 1,4 milijuna dolara, a sredstva su iskoristili za razvojni ured u Osijeku i formiranje prodajnog tima u SAD-u. Dvije godine kasnije Farmeron je osigurao novu rundu financiranja od 2,65 milijuna dolara, u kojoj je ponovno sudjelovao niz uglednih američkih i europskih investitora, a kapital je iskorišten za razvoj kvalitetnije prodaje i podrške klijentima.