Joško Mikulić morao je odstupiti s mjesta predsjednika Viadukta jer su u Hrvatskim cestama iskazali nezadovoljstvo njegovim posljednjim istupima u medijima vezano za kašnjenje izgradnje mosta Trogir - Čiovo. Tako tvrdi jedan Liderov izvor i dodaje da je to poručeno predstavnicima Viadukta na jučerašnjem sastanku s predstavnicima Hrvatskih cesta, što su u Viaduktu shvatili kao indirektnu poruku da s Mikulićem više ne žele surađivati. Drugi pak izvor nije htio ništa dodavati, potvrdivši ipak ono što smo već saznali. Zbog toga su na današnjoj sjednici Nadzornog odbora Viadukta Mikulić i član Uprave Ivo Jurić podnijeli ostavke, no barem što se tiče Mikulića, on je praktično smijenjen, dok je Jurić vjerojatno dobrovoljno podnio ostavku.
Mikulić je u ponedjeljak održao konferenciju za medije na kojoj je obrazlagao razloge kašnjenja izgradnje mosta Trogir – Čiovo, pri čemu je, iako je naglasio da nikog ne optužuje, ukazao na problem nefinanciranja izgradnje čelične konstrukcije mosta od strane Hrvatskih cesta. Suprotno dobroj praksi u građevinarstvu, rekao je, Hrvatske ceste su odbile plaćati izgradnju konstrukcije u fazama i planiraju je platiti tek onda kada bude postavljena na betonsku konstrukciju mosta. Mikulić je na konferenciji za mediji izrazio čuđenje zbog takve odluke Hrvatskih cesta s obzirom da je ustaljena praksa da se prilikom izgradnje čeličnih konstrukcija ona isplaćuje kao i svi ostali građevinski radovi, dakle u fazama, odnosno prema postocima gotovosti. Tada je Mikulić izjavio:
– Nerealno je očekivati da izvođač s predujmom od deset posto vrijednosti cjelokupnog ugovora financira proizvodnju čelične konstrukcije čija je pak vrijednost gotovo 50 posto vrijednosti mosta – kaže Mikulić.
>>>Uprava Viadukta dala ostavku, novi direktor Krešimir Mikolić
No iz Hrvatskih cesta su na Liderov upit istog dana demantirali Mikulićeve riječi tvrdeći da je Viaduktu nekoliko puta plaćeno za gradnju čelične konstrukcije po fazama, ili kako to oni zovu ‘po situacijama‘. Kontaktirali smo i telefonom neke zaposlenike u Hrvatskim cestama od kojih smo tražili dodatne informacije, no sudeći prema njihovom tonu osjetila se samo rezigniranost zbog Mikulićevog istupa. Ta je rezigniranost, ne samo u Upravi, nego izgleda u cijeloj tvrtki bila takva da se mogla osjetiti u zraku, pa ni ne čudi da je Mikulić morao otići. Naime, očito je da je Mikulić, organiziravši konferenciju za medije u ovaj ponedjeljak, prešao crvenu liniju i praktično su već taj dan ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković i vodstvo Hrvatskih cesta na čelu s Josipom Škorićem odlučili, iako nemamo službene potvrde, da je ostavka Mikulića preduvjet da se uopće nastave pregovori između Hrvatskih cesta i Viadukta oko nastavka gradnje ili raskidanja ugovora.
Jedan pak dobro upućeni sugovornik nije mogao potvrditi da li će Hrvatske ceste s Viaduktom raskinuti ugovor. No sigurno je da se ništa neće dešavati mimo ministra Butkovića. Ipak, ukoliko se raskine ugovor, kaže, Hrvatska će platiti penale, odnosno dio sredstava iz fondova EU za izgradnju mosta bit će umanjen, pa nije isključeno, sad kad je Mikulić otišao, da će se Viaduktu pružiti još jedna šansa.
No naš drugi sugovornik kaže da ostavka Mikulića neće ništa riješiti što se tiče gradnje mosta jer je, kaže, Viadukt u dosta teškoj situaciji. Tvrtka mora izvršiti duboko financijsko, organizacijsko i kadrovsko restrukturiranje inače će izgradnja mosta i dalje ostati upitna. Denis Smolar iz Denves Consultinga, stručnjak za spajanja i preuzimanja, za Lider je napravio analizu poslovanja Viadukta navevši, između ostalog, da ‘financijska pozicija tvrtke iskazuje poteškoće sa obrtnim kapitalom i opterećenost tvrtke kreditnim zaduženjima i novčanim odljevom po osnovi plaćanja kamata‘. Zato je tvrtki potrebna dokapitalizacija, tvrdi Smolar.
U posljednjem intervjuu za medije koje je dao upravo Lideru prije mjesec dana, Mikulić je dosta otvoreno progovorio o poteškoćama, ali i izrazio uvjerenje da će tvrtka uspjeti izaći iz poteškoća te da nije potrebna dokapitalizacija. Pravdao je to već ugovorenim poslovima od milijardu kuna, ali i očekivanjima da će na natječajima koji slijede uspjeti ugovoriti poslove za još najmanje milijardu kuna.
Jedan sugovornik žali za Mikulićem tvrdeći da je on borac i da se nikada ne predaje, poprilično se iznenadivši kad smo mu rekli da je podnio ostavku, tj. da je praktično smijenjen. Za njega je Mikulić bio vrlo korektan poslovni suradnik, no ima i onih koji smatraju da je zbog loših procjena doveo tvrtku u nezavidnu poziciju.
>>>Čiovski most gotov do zime iako Viadukt neće zaraditi na projektu
- Upravo Mikulićeve riječi na konferenciji za novinare kako je ‘nerealno očekivati da izvođač s predujmom od deset posto vrijednosti cjelokupnog ugovora financira proizvodnju čelične konstrukcije čija je pak vrijednost gotovo 50 posto vrijednosti mosta‘, pokazuje da on nema argumenata protiv Hrvatskih cesta. Jer ti su uvjeti postojali i prije potpisivanja ugovora i ako to nije mogao ispuniti, odnosno ako je znao da čeličanama Hrvatske ceste neće financirati gradnju konstrukcije, nego će je platiti kad bude gotova, zašto je potpisivao ugovor – pita se jedan sugovornik za koga je također Mikulićeva ostavka potpuno neočekivana.
U Hrvatskim cestama su nam službeno odgovorili da su oni s Viaduktom potpisali ugovor, a ne s njegovim podizvođačima, pa tako ni s čeličanama, jasno stavivši do znanja da nemaju namjeru financirati konstrukciju u toku gradnje, a što su u Viaduktu znali. Još jedan sugovornik koji je ostao zatečen ovom informacijom, kada se malo sabrao, rekao je da se ne čudi ovakvom razvoju događaja.
Da zaključimo, na Mikulića su od ponedjeljka jako ljuti ministar Butković i Uprava Hrvatskih cesta, pa čak i nižerangirani zaposlenici. Prevedeno, praktično su ga oni taj dan i smijenili, pa NO-u danas nije ni preostalo drugo nego da ‘prihvati njegovu ostavku‘, kako je to službeno priopćeno iz Viadukta.