Preporučeno
StoryEditor

Obiteljski smještaj stalno bilježi rast i ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje

15. Studeni 2016.

Obiteljski smještaj stalno bilježi rast, a taj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje, istaknuto je u utorak na 3. forumu obiteljskog turizma, koji je u Zadru okupio više od tisuću sudionika iz Hrvatske i inozemstva. Predsjednik Zajednice obiteljskog turizma pri Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) Nedo Pinezić ističe kako je cilj skupa educirati i okupiti pružatelje ugostiteljskih usluga u domaćinstvu te ih umrežiti s hrvatskim proizvođačima i dobavljačima proizvoda i usluga za obiteljski smještaj. U okviru skupa će se, naime, predstaviti oko 100 domaćih proizvođača kao dio akcije Kupujmo hrvatsko, i to oni za čije su proizvode i usluge domaćini turističkog obiteljskog smještaja najviše zainteresirani.

- Obiteljski smještaj bilježi stalan rast. U ovom trenutku u Hrvatskoj imamo 74.000 domaćinstava-građana koji pružaju uslugu smještaja i još oko 5.000 obrtnika. Pola milijuna kreveta otpada na građane, a 175.000 na obrtnike i trgovačka društva. Znači, 650.000 postelja, a to je više od 50 posto kapaciteta i turističkog prometa u Hrvatskoj, rekao je Pinezić.

Potpredsjednik HGK za turizam, trgovinu i financije Josip Zaher ističe kako hrvatski obiteljski smještaj ostvaruje više od jedne trećine ukupnog broja noćenja.

Forum obiteljskog smještaja

- No, što je još značajnije ovaj vid mikro poduzetništva ostvaruje prihod od gotovo dvije milijarde eura godišnje, a procjenjuje se da doprinosi 100 milijuna eura investicija godišnje, stoga je izuzetno važan za hrvatski turizam i gospodarstvo, poručio je Zaher.

Na novinarski upit je li potrebna rekategorizacija postojećih smještajnih kapaciteta, Pinezić objašnjava kako su iznajmljivanje i domaćinstvo dva različita pojma.

- Oni koji su ušli u taj posao kao iznajmljivači jer vide kratkoročno veliku zaradu kroz gradnju nekretnina i iznajmljivanje na tržištu, oni su ušli u jedan drugi posao, posao špekulacija nekretninama. A to nije naš posao, rekao je.

Smatra i kako je kategorizacija zastario način upravljanja turističkom ponudom.

- Danas govorimo i cijeli svijet govori o labellingu, brendiranju, o pogodovanju gostu i svim njegovim potrebama koje iskazuje svojim stilom života i načinom provođenja slobodnog vremena. Tu više nisu važne zvjezdice. Nije važna telefonska linija na žici, nego wi-fi, besplatni internet, nije važan zlatni umivaonik nego spremište za bicikl, koji stoji nekoliko tisuća eura. Nije važno da kupaonica ima 50 četvornih metara, ali je važno da primate gosta i njegova kućnog ljubimca, naglašava Pinezić.

Danas, dodaje, postoji stotinu tržišnih niša i različitih razloga za putovanje i njima se treba prilagoditi i smještaj, što može dokučiti jedino struka, a ne birokracija.

- Mi se zalažemo za to da se državne strukture ne miješaju u tržište nego propisuju minimalne uvjete za funkcioniranje smještaja. A struci dajemo u zadatak da prati suvremena događanja, potražnju, da educira vlasnike smještaja, domaćine, da im pomogne da budu bolje prepoznati na tržištu, da ugošćuju goste i da im se ti gosti vraćaju, rekao je Pinezić.

Sudionici Foruma obiteljskog smještaja, koji se u organizaciji HGK održava od 15. do 17. studenoga, raspravljat će uz ostalo i o legislativi, poreznim izmjenama, boravišnoj pristojbi, parafiskalnim nametima, upravljanju destinacijama, ali i primjerice važnosti brendiranja obiteljskog smještaja pod oznakom Izvorno hrvatsko domaćinstvo, itd. Ove se godine po prvi put u sklopu Foruma organizira i specijalizirani projekt "Kupujmo hrvatsko - Hrvatski proizvod za hrvatski turizam". Prema najavama, tu će manifestaciju manifestaciju u srijedu otvoriti ministar turizma Gari Cappelli.

22. studeni 2024 13:13