U Njemačkoj je zabilježeno impozantno povećanje investicija u istraživanja i razvoj (R&D), otkriva danas objavljena studija Stifterverbanda (nacionalne poslovne inicijative kompanija i zaklada).
Vlada i kompanije su kroz prošlu godinu ugrubo investirale 62.6 milijarde eura u R&D, što je porast od 9,5 posto u odnosu na 2014. godinu. Pritom su kao najveći potrošači identificirani predstavnici automobilske industrije čija združena ulaganja iznose 21.7 milijarde eura.
"Morate imati na umu goleme izazove s kojima je suočen automobilski sektor", rekao je Gero Stenke iz Stiftungsverbanda. "E-mobilnost i autonomna vožnja nisu potpuno novi, ali je automobilska industrija očito pod pritiskom međunarodnih konkurenata".
Značajan rast ulaganja je uočljiv i u kemijskoj industriji (6 posto u odnosu na 2014.), no najupečatljivije investicije u istraživanja i razvoj stižu iz okosnice njemačkog gospodarstva, malih i srednjih poduzeća (SME) koja su prošle godine potrošila 16 posto više novca za R&D u odnosu na godinu prije.
"Mi u posljednje vrijeme svjedočimo značajnim promjenama u sektoru," kaže Stenke. "Sve manje i manje SME-a pokazuje sklonost prema inovacijama, ali oni koji to čine idu punom snagom."
Johanna Wanka, njemačka ministrica za edukaciju i istraživanja, dodaje da je riječ o zahvalnom trendu koji je prekinuo godine stagnacije. "Istraživanja su ključ snažnog pozicioniranja Njemačke kao lokacije za tehnološke kompanije".
Novoobjavljeni podaci Stifterverbanda znače da je Njemačka prvi put u povijesti dosegla cilj od potrošnje najmanje 3 posto godišnjeg BDP-a na R&D, navodi DW.