U novom dobu kada tehnologija zauzima sve veći i važniji dio ljudskih života mijenjaju se i navike i potrebe gostiju hotela pa je sada za njih 70 posto pri odabiru hotela najvažnija dostupnost bežičnog interneta, a za gotovo 50 posto dostupnost besplatne wi-fi mreže. Pokazuju to istraživanja s nekoliko internetskih portala (statista.com, cnbc.com, hospitalitynet.org) koje su objedinili u Hrvatskom telekomu (HT) u sklopu svojih hospitality ili usluga za smještajnu industriju.
- Niz različitih hotela, s raznim profilima gostiju diljem Hrvatske već koristi HT-ove usluge, od TV sustava, wi-fija, fiksne i mobilne telefonije, interne mreže, video nadzora, fiskalizacije, do ICT opreme, e-punionica za motorna vozila, e-bicikala, pametnog parkinga i drugih. Svima je pritom najvažnije da hotel u tehnološkom smislu ponudi sve što gostima treba, ističu iz HT-a ne iznoseći o kolikoj se brojci hotela u Hrvatskoj radi kojima pružaju takve usluge.
Dodaju da su istraživanja pokazala i da ono što je nekada bilo iznimno važno gostima hotela, od lokacije, ljubaznosti osoblja do udobnosti soba i dalje ostaje važno, ali moderni gosti sve više biraju hotele koji imaju jaku i po mogućnosti što povoljniju ili besplatnu tehnološku infrastrukturu i usluge, o čemu govori i podatak da 60 posto hotela u svijetu koristi mobilne web stranice kako bi prezentirali svoje usluge. Oko 40 posto koristi i mobilne aplikacije, 53 posto digital signage tehnologiju (oblik elektroničke prezentacije raznih sadržaja i informacija na ekranima, izlozima i dr.), dok 11 posto hotela u svijetu već ima i mogućnost prijave preko mobilnog telefona.
Podaci iz istraživanja pokazuju i veliku okrenutost suvremenih gostiju hotelima koji imaju besplatnu wi-fi mrežu, što je iznimno važno za gotovo 50 posto hotelskih gostiju u svijetu, pri čemu im je vrlo bitna kvaliteta i brzina te mreže. Tri četvrtine svjetskih putnika-turista ističe i izuzetnu važnost smartphonea (pametnog telefona), a više od trećine priznaje kako smartfone više koriste na putovanju nego kod kuće.
Za Hrvatsku i njene hotele nema recentnih ili objedinjenih istraživanja tog tipa novijeg datuma, ali s obzirom da je online buking u velikom porastu te da gotovo svi hoteli s četiri i pet zvjezdica nude besplatni wi-fi i brojne druge moderne tehnološke usluge, hrvatski su hoteli tehnološki u trendu, iako ima prostora za poboljšanja. Procjene govore da će prosječna godišnja stopa rasta prihoda od online bukinga u hotelskom smještaju do 2020. biti blizu 30 posto.
S obzirom na te i druge aktualne pokazatelje o velikom utjecaju tehnologije, hrvatski hotelijeri itekako su svjesni važnosti uvođenja tehnoloških novosti u svaki segment hotelskog poslovanja, u što dosta i investiraju, pogotovo za komunikaciju s gostima i tržištima, težeći što boljoj i efikasnijoj usluzi, ističu iz Udruge poslodavaca u hotelijerstvu Hrvatske.