Preporučeno
StoryEditor

Što je važno generaciji Y

03. Srpanj 2016.
Piše:
Jasmina Trstenjak

Možda ih nema mnogo kao poslodavaca, ali zato danas svaki treći posloprimac nosi ‘gen Y’. Djeca su to milenija, jedna od najbrojnijih generacija u povijesti i trenutačno najveća pojedinačna generacijska skupina u radnoj snazi. Zovu je generacijom Y ili milenijskom generacijom. To su uglavnom oni rođeni između 1981. i 1995. Generacija Y donosi promjenu i novu poslovnu kulturu. Jer posao nije sve što želi od života. Želi imati vremena za prijatelje, obitelj, hobije i druge sitne užitke. Želi izazov, strast, iskustvo, novo znanje. O ovoj temi više meožete pročitati u novom broju Lidera koji je na kioscima, a sada vam otkrivamo što je važno generaciji Y.

Traži posao i na društvenim mrežama Posao na stranicama za oglašavanje slobodnih radnih mjesta najviše traže generacija X (rođeni od 1965. do 1980.) i Y (rođeni od 1981. do 1994.) Samo 47% generacije Z (rođeni od 1995. nadalje) posao traži na stranicama za oglašavanje slobodnih radnih mjesta, a jednak broj pripadnika generacije Y oslanja se na društvene mreže tijekom potrage za poslom.

Od posla najviše očekuje financijsku sigurnost Pripadnici generacije Z više od ostalih skupina očekuju financijsku sigurnost pri zaposlenju, ali i napredovanje. Ne mare za ravnotežu između poslovnog i privatnog života ni za sigurnost radnog mjesta. Gotovo suprotno, pripadnici generacije X manje od drugih skupina žele napredovanje, ali zato više žele ravnotežu između poslovnog i privatnog života, dobre međuljudske odnose i sigurnost radnog mjesta. Za generaciju Y financijska sigurnost i ravnoteža između poslovnog i privatnog života visoko je na popisu prioriteta.

Mogućnost edukacije važnija od visine plaće Za 85% pripadnika generacije Y na radnom je mjestu važna bogata dodatna izobrazba, a za generaciju X i Z na prvom je mjestu visina plaće, iza čega slijedi socijalna odgovornost poslodavca. Od poslodavaca plaćenu edukaciju najviše očekuju ispitanici koji pripadaju generaciji Y (79%), i to edukaciju vredniju od 5000 kuna na godinu, njih 12%, a najviše generacije Y očekuje edukaciju u godišnjem iznosu od 1000 do 2000 kuna (39%) te od 2000 do 5000 kuna (32%).

Želi raditi zanimljive, izazovne i nove poslove Generacija Y na nov bi posao prešla ponajprije zbog zanimljivijeg posla (91%) i veće mogućnosti napredovanja (87%). Pripadnici generacije Z na nov bi posao prešli zbog bolje plaće (93%), a oni koji pripadaju generaciji X otišli bi zbog zanimljivijeg posla i bolje kulture u tvrtki (74%). Najviše pripadnika generacije Y smatra da je idealno vrijeme ostanka na jednome radnom mjestu do pet godina (53%).

Otkriva poduzetništvo mnogo ranije od svojih roditelja Starije generacije pokretale su poslove oko 35. godine, mijenijska generacija poduzetništvom se počinje baviti s otprilike 27 godina. Milenijci osnivaju i više tvrtki, gotovo dvostruko. Osim što je sad lakše osnovati tvrtku, nove su generacije mnogo otpornije na mogući neuspjeh. Također, na voditeljskim položajima upravljaju s više zaposlenika, otprilike 122; baby boomeri (rođeni od 1946. do 1960.) upravljaju s 30-ak zaposlenika.

Poduzetnice bilježe veće uspjehe Iako su poduzetnice mnogo ambicioznije od muških kolega, milenijska generacija poduzetnica korak je ispred te ostvaruje 22 posto veće prihode od prosjeka. Milenijske poduzetnice istaknule su se kao vrlo uspješne i ambiciozne, a u odnosu na prethodnu generaciju žena u svojim ranim 20-im i 30-im godinama češće osnivaju vlastite tvrtke, upravljaju većim radnim organizacijama te ciljaju i ostvaruju veću dobit.

Društveno je odgovornija Dok tradicionalni poduzetnici najprije ostvaruju poslovne ambicije i stječu bogatstvo pa tek onda svraćaju pozornost na etičke vrijednosti, u milenijskoj je generaciji drugačije. Njezini pripadnici u promišljanje o svojim potezima uključuju i dimenziju društvene odgovornosti i etičnosti.

Izvori: Moj posao, EduCentar, Women in Adria

26. travanj 2025 01:01