Preporučeno
StoryEditor

Tomo Ricov i Nikola Vrdoljak (WMF): Umjesto o krizi razgovaramo o rješenjima

23. Rujan 2016.

Posljednji vikend u rujnu rezerviran je za još jedno, deveto izdanje najvećega regionalnog festivala komunikacija Weekend Media Festivala (WMF) u organizaciji agencija Pepermint i 404 te pod pokroviteljstvom Adris grupe. Festival je započeo 22. i traje do 25. rujna u prostorima stare rovinjske tvornice duhana okuplja brojne marketinške i medijske stručnjake koji će se imati prilike družiti i upoznati s najnovijim trendovima u komunikacijskoj industriji. S već dobro poznatim dvojcem, Tomom Ricovom, direktorom festivala, i Nikolom Vrdoljakom, direktorom programa, razgovarali smo o tome što nas čeka na ‘najboljem vikendu u godini‘.

• Deveto je izdanje ‘najboljeg vikenda u godini‘. Jeste li se već uigrali u organizaciji? Što očekujete od ovogodišnjeg Weekenda? Ricov: – Organizacija festivala toliko je uigrana da doslovno mogu i ne doći na Weekend, a da sve štima. Weekendov tim koji smo postavili već na prvom festivalu funkcionira besprijekorno. Zelda Bećirević, Boris Kovaček, Nikola Vrdoljak, Martina Pintarić i Mirella Fuček uža su jezgra koja koordinira desetke drugih suradnika. Sa svakim novim izdanjem moramo dignuti letvicu u svakom pogledu, programskom, tehničkom i zabavnom, bez toga festival ne bi imao smisla. Ove smo godine uveli dosta novosti, od izgleda festivala do programa. Vjerujemo i očekujemo da će ovaj WMF zadovoljiti i najzahtjevnije posjetitelje.

• Koliko posjetitelja očekujete? Ricov: – Oko četiri tisuće. To je ujedno i maksimum koliko može stati u prostor festivala, a da sve funkcionira kako treba. Raste broj posjetitelja iz regije, pogotovo iz Srbije. Također je sve više posjetitelja koji nisu iz medijske i komunikacijske industrije, što samo pokazuje da su teme o kojima progovaramo općenito važne za biznis.

• Godinama se na komunikacijskom tržištu pričalo o krizi. Koji su novi izazovi u industriji? Vrdoljak: – Nakon krize dolaze nova rješenja i danas nam je cilj što više razgovarati o budućnosti, što i je motiv ovog Weekenda. Tražimo nove modele, nova poslovna rješenja, proizvode koji stvarno donose vrijednost korisnicima. I dalje su burna vremena, ali nazire se bolja budućnost i na Weekendu se to jasno vidi.

• Koja biste predavanja/panele istaknuli? Vrdoljak: – Garyja Whitehilla, poznatog futurista iz San Francisca, svakako. Napokon imamo priliku čuti takvo što u Rovinju. Osim njega dolazi nam i Shawn Pecas, pravi insajder američkog hip-hopa i sporta, dugogodišnji suradnik Jaya Z-ja. Od panela svakako bih istaknuo ‘Kuda ide televizija‘ te zanimljivu raspravu ‘one on one‘ Zorana Šprajca s Davorom Tomaškovićem, predsjednikom Uprave Hrvatskog Telekoma.

• Koje teme (ili programi) prema vašem iskustvu obično pobuđuju najveći interes? Vrdoljak: – Mnoge, teško mi je izdvojiti neku. Siguran sam da će sve dvorane biti pune, jer nastojali smo program složiti tako da svaki posjetitelj pronađe neke teme za sebe. Ipak, očekujem veliku gužvu na panelu ‘Povratak u budućnost‘ gdje će Branimir Brkljač razgovarati s poznatim youtuberom Yassersteinom, ali i stvarnim pripadnicima nove generacije od 10 do 14 godina starosti. Oni znaju što se stvarno danas događa s društvenim mrežama i napokon će nam to prenijeti.

• Kakve radionice možemo očekivati u Rovinju? Vrdoljak: – Imamo mnogo radionica, od design thinkinga, e-mail marketinga, analitike, urbanog dizajna do copywritinga. Vrijedi iskoristiti priliku da na licu mjesta saznate što više toga.

• Koje su novosti uvedene u BalCannesu i SoMo borcu? Čime se taj koncept nagrađivanja razlikuje od ostalih na komunikacijskom tržištu? Vrdoljak: – SoMo borac je nagrada koja promovira digitalno tržište, ponajprije social i mobilno. Kad je krenuo, cilj je bio pogurati razvoj tržišta, koji je i bolji nego smo očekivali. Prijava je više nego ikada i stvarno su sjajne. Žiri ima jako težak posao. BalCannes je, s druge strane, jedina regionalna revija radova advertising agencija. Jedina prilika gdje možete vidjeti što se stvarno radi u regiji. Ove su godine uvedene i nagrade koje dodjeljuje žiri sastavljen od oglašivača. Zanimljiva novost koja će nam dati malo drugačiju, ali jako vrijednu perspektivu. BalCannes također bilježi znatan rast prijava, što sve govori da će ovo biti sjajan Weekend.

• Ove ste godine velik dio programa posvetili mladima. Mislite li da igrači na komunikacijskom tržištu dovoljno pozornosti posvećuju toj ciljnoj skupini? Vrdoljak: – Mladi su uvijek tema medijašima i marketingašima. Nove generacije donose nove trendove, nove navike i načine konzumiranja medija i sadržaja. Naravno da nas to zanima. Na neki način učimo o novim generacijama i učimo od njih.

• Kako to da ste odlučili na WMF-u pokrenuti raspravu o obrazovanju? Vrdoljak: – Obrazovanje je tema koja nas vjerujem sve zanima i ima utjecaja na sve nas. Na Weekendu se ne bavimo kurikularnom reformom već pokušavamo ići malo šire, sagledati što obrazovanje uopće znači za neku državu, njezinu ekonomiju, za ljude. Zanima nas i kako gospodarstvo sudjeluje u svemu. Bit će jako zanimljivo.

• Jeste li uočili neke trendove na komunikacijskom tržištu koji su specifični za regiju ili pojedino tržište bivše države? Prihvaćaju li sve zemlje jednako trendove sa Zapada? Ricov: – Trendovi su slični kao i u svijetu. Evidentno je da su svi online i da su mobiteli postali nezaobilazni u normalnom funkcioniranju, što privatno, a pogotovo u biznisu. Prema tome se i trendovi usvajaju sve brže i brže.

19. travanj 2024 16:29